טיפול תרופתי בילדים ובבני נוער

חשיבות מכרעת לטיפול רפואי מוקדם

120 מיליון ילדים ומתבגרים בעולם חיים עם השמנת יתר.

במהלך 20 השנים האחרונות, השכיחות של ילדים ובני נוער עם עודף משקל והשמנת יתר הוכפלה, כשהמספר העדכני עומד על 1 מתוך 5 ילדים בעל עודף משקל או השמנה.

ידוע כיום, ש 90% מהמתבגרים המתמודדים עם השמנה עלולים לסבול מהמחלה גם כמבוגרים, ולהימצא בסיכון גבוה לפתח סיבוכים נלווים כגון סוכרת, דיכאון, מחלות לב ותחלואות נוספות.

לכן, יש חשיבות מכרעת לטיפול רפואי מוקדם ככול הניתן, שייתן מענה מותאם, יעיל וארוך טווח וימנע את התפתחותן של המחלות הנלוות.

העדויות המחקריות מהשנים האחרונות מראות כי לתוכנית טיפול אינטנסיבית ומקיפה, בהנחיית צוות מקצועי רב-תחומי, יש חשיבות עליונה בהשגת תוצאות חיוביות ארוכות טווח בקרב ילדים ובני נוער המתמודדים עם השמנה.

נגן וידאו

ד"ר רז הגואל ומטופלת בת 17, מתארחים ב"העולם הבוקר" ומסבירים על התרופה לטיפול בהשמנה שאושרה בימים האחרונים על ידי ה FDA לטיפול בלילדים ולבני נוער מעל גיל 12.

און מטופלת אצלנו במרכז מעל שנה וקיבלה באמצעותנו כבר אז אישור מיוחד ממשרד הבריאות לשימוש בתרופה. און ירדה באמצעות הטיפול 40 ק"ג ממשקלה ומסבירה מה הוביל אותה להתחיל בטיפול, על תהליך הטיפול אצלנו במרכז ועל חשיבות הפיקוח והמעקב עם צוות מקצועי להצלחת הטיפול

מעטפת טיפולית מקיפה ותומכת
למתבגרים ומשפחותיהם

המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה בהובלת ד"ר רז הגואל, הוא מבין הבודדים מסוגו בארץ ובעולם המטפל בבעיית ההשמנה באמצעות תרופות לירידה במשקל בשיטת טיפול ייחודית

למרכז הרפואי מערך טיפולי מקיף, המבוסס על ליווי אישי, צמוד ועוטף של צוות מקצועי רב-תחומי, בעל ניסיון רב בטיפול בהשמנה.

התהליך שם בראש וראשונה את המתבגרים ומשפחותיהם במרכז, ומבוסס על ההכרה וההבנה שהשמנה היא מצב בריאותי מורכב, המושפע מגורמים מרובים – גנטיים, התנהגותיים, רגשיים ועוד – ומחייב התאמה אישית של תהליך טיפול לכל מטופל.

כיום, ישנה הבנה עמוקה יותר של המנגנונים במוח האחראים על השובע, ויודעים כבר לומר שאחת הבעיות הגדולות שמובילות לבעיית ההשמנה היא שיבוש האיזון בין מנגנוני השובע ומנגנוני הרעב בגוף שלנו , מה שמצריך התערבות תרופתית לטיפול במחלה.

טיפול תרופתי בילדים ובבני נוער - מה כולל התהליך?

1

ליווי ופיקוח אישי
של ד"ר רז

ד"ר רז הגואל הוא רופא מומחה ברפואת המשפחה המתמקצע בטיפול בהשמנה, טיפול בהשמנת יתר וטיפול בהשמנת, בעל ניסיון רב בהתאמת תוכנית טיפול תרופתית אישית ומקיפה לבעלי עודף משקל או השמנה, לרבות מתבגרים ובני נוער.

תהליך הטיפול אצל ד"ר רז כולל ייעוץ, פיקוח, מעקב אישי ותמיכה מלאה – הן במטופל והן במעטפת המשפחתית סביבו.

ד”ר רז והצוות המקצועי במרכז הרפואי נמצאים בקשר אישי ורציף עם המטופל לאורך כל שלבי התהליך, כשהם זמינים למענה ופתרון לכל שאלה או בעיה העלולה לעלות במהלך הטיפול – דבר המבטיח את שמירת הרצף הטיפולי, את מקסום תוצאות הטיפול במינימום זמן ולא פחות חשוב – את השקט הנפשי והביטחון למטופל ולמשפחתו.

מה הייחודיות של תהליך הטיפול עם ד"ר רז

בראש וראשונה – יישום הידע הרפואי החדשני והעדכני ביותר בתחום מדע ההשמנה, בילדים ומתבגרים, בתוכנית הטיפול. התוכנית מיושמת ומלווה בפרוטוקול טיפול רפואי מלא, המתאים לכל מטופל טיפול תרופתי אישי בהתאם לגילו ולצרכיו.

במהלך תכנית הטיפול, ד"ר רז ישנה וישלב מספר תרופות בהתאם לצורך הרפואי העולה מן הטיפול, להעלאת האפקטיביות של הטיפול התרופתי ולהשגת תוצאות מקסימליות במינימום זמן, עד שתושג הירידה הרצויה במשקל בצורה בטוחה, מבוקרת ומאוזנת. 

כל התרופות הנרשמות ע"י ד"ר רז הן תרופות מרשם בלבד, המאושרות על ידי משרד הבריאות.

הניסיון הטיפולי של ד"ר רז עם ילדים ובני נוער – הבא לידי ביטוי בתהליך של טיפול קשוב, רגיש, המעניק מקום בטוח, מקבל ולא שופט, כשהשיח עם הילד המתבגר הוא תמיד בגובה העיניים. בהתאם, הטיפול נותן מענה גם לצרכים הפיזיים וגם לצרכים הרגשיים של המטופלים הצעירים, ובכך מבסס את הצלחת התהליך.

לתמיכה האישית העוטפת יש חשיבות מכרעת, בייחוד לאור מחקרים רבים שהראו כי מרבית הטיפולים במסגרות הרפואיות הרגילות בקהילה אינם מציעים תמיכה מותאמת מספקת, בעוד כי מחקרים נוספים ציינו את נושא "סטיגמת המשקל" שקיימת גם בקרב אנשי מקצוע וגורמים רפואיים, כשלרוב גישה זו מערערת את הביטחון האישי של המטופל הצעיר וגורמת לחוסר התמדה בטיפול.

2

ייעוץ וליווי צמוד של תזונאי/ת קליני/ת
עם התמחות בילדים ובני נוער

התכנית התזונתית, בליווי ופיקוח של תזונאים קלינים מקצועיים ומנוסים, מלווה את המטופל באופן רציף ולאורך כל התהליך. הליווי התזונתי משלים לטיפול התרופתי, מותאם אישית לכל מטופל ומבוסס בעיקרו על גישת 'נון דיאט' – ללא תפריטי אכילה וללא הימנעות ממאכלים אהובים

קל יותר לבני נוער ליישם תוכנית תזונה כזו ולאמץ הרגלי אכילה בריאים, שימנעו עלייה חוזרת במשקל.

מטרת התוכנית, בראש ובראשונה, היא להקנות לאוכלוסייה הצעירה הרגלי תזונה בריאים שילוו אותם גם בבגרותם, ובנוסף, להקנות להם כלים מעשיים שילמדו אותם להיות קשובים לצרכיהם ולסייע להם לחזור לאכול על פי מנגנון הרעב והשובע הפנימי שלהם, ובכך לאפשר מקסימום גמישות באופן ההתנהלות עם האוכל במהלך היום.

כל זאת, להבדיל מדיאטת הרזייה עם חוקים נוקשים והגבלות רבות שפשוט קשה עד בלתי אפשרי ליישם לאורך זמן, בפרט כשמדובר בילדים ובני נוער.

3

בדיקת הרכב הגוף
וחילוף חומרים במנוחה (BMR)

בדיקת אנליזה של מסת השומן, מסת השריר והרכב המים בגוף, באמצעות מכשור טכנולוגי חדיש בשיטת מוליכות חשמלית. הבדיקה אורכת מספר דקות ואינה כרוכה במאמץ פיזי כלשהו.

האנליזה מסייעת לאבחן מהו הרכב החומרים בגוף, מהו קצב חילוף החומרים, מהם הערכים הדורשים שיפור בתקופת הטיפול ואילו שינויים נדרשים באורח החיים כדי לאפשר זאת.

הבדיקה חשובה לצורך מעקב אחר התקדמות הטיפול, ולפיה ניתן יהיה לבצע שינויים והתאמות נדרשות במהלך הטיפול, על מנת להעלות את אפקטיביות הטיפול ולמקסת את תוצאותיו.

4

שירות ניהול אישי
של תיק המטופל

במסגרת התוכנית במרכז הרפואי, המטופלים זוכים לשירות ניהול אישי של התיק הרפואי, על ידי 'מנהל תיק מטופל'. מנהל התיק הרפואי מבצע שיחות שבועיות לצורך ליווי ומעקב אחר התקדמות הטיפול, תוך מתן פתרונות מידיים לכל שאלה או בעיה העולה במהלך הטיפול – בין אם מדובר בפתרון מיידי או הפנייה מהירה להמשך טיפול על ידי הרופא ו/או הדיאטן הקליני במרפאה, בהתאם לצורך.

שירות ליווי זה הוא חלק חיוני מהשמירה על הרצף הטיפולי והירידה הקבועה במשקל והוא חלק חשוב ממערכת התמך האישית העוטפת את המטופל ואת משפחתו לאורך כל תהליך הטיפול.

5

שלל שירותים דיגיטליים הכוללים:

  • מערכת דיגיטלית ידידותית למשתמש לשירות ולתמיכה מרחוק ולשמירה על הרצף הטיפולי
  • שיחות וידיאו עם הרופא ו/או התזונאי הקליני המטפל – ללא הגבלה
  • זמינות טלפונית 24/7 – עבור המטופל והוריו.
  • אפשרות למשלוח מרשמי תרופות לבית המרקחת ושילוח התרופות עד בית המטופל.

טבלת מדדי BMI

Stethoscope-09
אנחנו מחכים
לשמוע מכם