תרופות לטיפול בהשמנה

מה חשוב לדעת על תרופות לטיפול בהשמנה?

תרופות לטיפול בהשמנה הן פריצת הדרך הגדולה של השנים האחרונות בתחום הטיפול בהשמנת יתר.

טיפול תרופתי הניתן במסגרת של תכנית מקיפה הכוללת ליווי רפואי ושינוי תזונתי הוא הדרך היעילה והבטוחה ביותר לרדת במשקל לאורך זמן.

ישנו מגוון רחב של תרופות לטיפול בהשמנה הפועלות במנגנונים שונים וניתנות בדרכים שונות, כאשר חלקן ניתן באישור מיוחד של משרד הבריאות.

רופא המתמחה בטיפול בהשמנת יתר יוכל להתאים עבורכם פרוטוקול טיפול אישי המבוסס על שילובי תרופות ייחודיות לצורך תוצאות מקסימליות ומינימום תופעות לוואי.

טיפול רב תחומי בהשמנת יתר כולל:

סובלים מעודף משקל? אתם מוזמנים לתהליך טיפול בהשמנה במסגרת מרכז מנוסה ומקצועי, לקראת חיים בריאים וטובים יותר.

זבאונד / Zepbound

זפבאונד משמשת להורדה במשקל וניתנת כחלק מתוכנית טיפול מותאמת אישית, המשלבת גם התאמה תזונתית ופעילות גופנית במידת הצורך. התרופה ניתנת החל מגיל 18 לבעלי BMI 30 ומעלה, או BMI 27 ומעלה עם גורם סיכון.

ריבלסוס

ריבלסוס היא תרופה המשמשת לטיפול בסכרת, הניתנת בצורה פומית, ופועלת במנגנון של חיקוי פעילות הורמון GLP-1 אשר תורם לוויסות רמות הסוכר בדם. באישור מיוחד ריבלסוס יכולה להינתן לצורך ירידה במשקל, והיא מסייעת להפחתת משקל על ידי האטת קצב התרוקנות הקיבה לאחר ארוחות והגברה משמעותית של תחושת השובע.

קסניקל

קסניקל / אורליסטט משמשת להורדה במשקל וניתנת כחלק מתוכנית טיפול מותאמת אישית, המשלבת גם התאמה תזונתית ופעילות גופנית במידת הצורך. יתרונה הגדול של קסניקל הוא בהתאמה לילדים, כיוון שהיא ניתנת החל מגיל 12 לבעלי BMI 30 ומעלה, או BMI 28 ומעלה עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר.

קגרילינטייד

קגרילינטייד היא תרופה שנמצאת במחקרים קליניים כמסייעת להורדה במשקל, והיא צפויה להינתן כחלק מתוכנית טיפול מותאמת אישית, הכוללת פיקוח רפואי ושינוי תזונתי לטובת הפחתת משקל לאורך זמן.

אוזמפיק

אוזמפיק היא זריקה המשמשת לטיפול בסוכרת וניתנת תחת אישור מיוחד גם עבור הורדה במשקל. אוזמפיק מכילה חומר פעיל בשם סמוגלטייד, והיא פועלת במנגנון של דיכוי התיאבון והגברת תחושת השובע לאחר ארוחות ומחקרים הוכיחו כי היא יכולה לסייע בהפחתת 20% ממשקל הגוף בתוך כשנה.

וויגובי

וויגובי היא זריקה הכוללת את אותו חומר פעיל שנמצא באוזמפיק אך במינון מעל פי שניים, והיא משמשת לטיפול בהורדה במשקל במטופלים אשר סובלים מהשמנת יתר. מחקרים הוכיחו כי וויגובי הניתנת במסגרת תוכנית טיפול מקיפה, מסייעת בשמירה על המשקל החדש לאורך שנים לאחר הטיפול.

מונג'רו / טירזפטייד

מונג'רו / טירזפטייד היא תרופה חדשנית לסכרת, הממתינה לאישור משרד הבריאות האמריקאי לצורך טיפול להורדה במשקל. מונג'רו פועלת במנגנון משולב ומתקדם, היא מאטה את קצב התרוקנות הקיבה, מגבירה את תחושת השובע לאחר ארוחות ומסייעת בויסות רמות הסוכר בדם.

לומיירה

לומירה מכילה את אותו חומר פעיל הנמצא בתרופה רזין, אך במינון שונה ומנגנון שחרור שונה. לומיירה פועלת כממריץ של מערכת העצבים ובנוסף מעלה את רמות הורמון לפטין, אשר מדכא תיאבון ומגביר שובע. לומיירה אינה רשומה בישראל וניתנת תחת אישור מיוחד במסגרת טיפול מקיף להפחתה במשקל, הכולל פיקוח רפואי ושינוי תזונתי.

מסימבה / קונטרייב

מסימבה / קונטרייב היא כמוסה הרשומה בארה"ב להורדה במשקל ופועלת במנגנון משולב של הפחתת תיאבון והעלאה של שריפת קלוריות, ובנוסף ויסות של "מערכת התגמול" במוח. ע"י כך התרופה מסייעת לשלוט בתשוקה ובחשקים למזונות כגון סוכרים ושומנים. מסימבה אינה רשומה בישראל וניתנת תחת אישור מיוחד.

קסימיה

קסימיה משמשת בארה"ב להורדה במשקל באמצעות הפחתת תיאבון ושליטה בחשקים לצריכת סוכרים ופחמימות. מחקרים הוכיחו כי אנשים אשר נטלו קסימיה הפחיתו ממשקלם לפחות 5% כבר לאחר 8 שבועות, והשיגו שינויים משמעותיים במדדים מטבוליים, כגון רמות הסוכר והשומנים בדם. קסימיה אינה רשומה בישראל וניתנת תחת אישור מיוחד להורדה במשקל.

רזין

רזין היא כמוסה המשמשת להורדה במשקל באמצעות דיכוי התיאבון והגברה של תחושת השובע לאחר ארוחות. רזין ניתנת במסגרת תוכנית טיפול אישית, המשלבת גם התאמה תזונתית ופעילות גופנית, החל מגיל 16 לבעלי BMI 30 ומעלה ובכך יכולה רזין להתאים גם לטיפול בבני נוער הסובלים מהשמנת יתר.

סאקסנדה

סקסנדה / סאקסנדה משמשת להורדה במשקל וניתנת כחלק מתוכנית טיפול מותאמת אישית, הכוללת פיקוח רפואי ושינוי תזונתי. סאקסנדה פועלת במנגנוני הפחתת תיאבון והעלאת תחושת השובע לאחר ארוחות, ויתרונה הגדול בכך שהיא מתאימה גם לילדים מעל גיל 12, בעלי BMI 30 ומעלה, או BMI 27 ומעלה עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר.

טיפול תרופתי בהשמנה הוא גישה חדשנית לטיפול בעודף משקל או בהשמנת יתר, אשר מוביל לתהליך מבוקר ויעיל של הפחתת משקל, המתבצע במסגרת של תוכנית מקיפה ומותאמת אישית לכל מטופל ומטופלת.

תרופות להרזיה פועלות במספר מנגנונים של דיכוי תיאבון, השראת שובע והפחתה של ספיגת המזון בגוף וכתוצאה מכך הן תורמות לתהליך מהיר ויעיל של ירידה במשקל.

יתרונן הגדול של התרופות הוא בכך שהן מהוות כלי עזר ממשי ואפקטיבי בתוך תהליך טיפול כולל, אשר מסייע גם לאנשים אשר נכשלו בדיאטות שונות בעבר.

גם הם יגלו שהפעם זה שונה.

המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה מציע תוכנית טיפול ייחודית בארץ הכוללת פיקוח רפואי, שינוי תזונתי ושילובי תרופות חדשניות ומוכחות מחקרית, הניתנות באופן מבוקר ויכולות להוביל להורדה של עשרות ק"ג במשקל.

שלבי הטיפול עם תרופות לטיפול בהשמנה:

אבחון – השלב הראשון בתהליך הטיפול הוא אבחון. מדובר בשלב קריטי להצלחת הטיפול, אשר רבים מדלגים עליו וסבורים כי אם ייקחו מרשם לתרופת הרזיה מרופא המשפחה – יוכלו להגיע לאותה תוצאה.

אבל בפועל סקר שערך משרד הבריאות גילה כי מחצית מהאנשים שנטלו תרופות הרזיה נשרו מהטיפול לאחר 3 חודשים, מרביתם בשל הקושי לנטר תופעות לוואי בהיעדר ליווי רפואי מתאים.

חשוב להבין כי טיפול בתרופת הרזיה שלא כחלק מתוכנית מקיפה, סביר שיסתיים בכישלון ובאכזבה נוספת, ואף עלול להיות מסוכן.

לעומת זאת אבחון אצל רופא המתמחה בטיפול בהשמנת יתר יכול לאפשר תפירת תוכנית טיפול מותאמת אישית וקביעת פרוטוקול תרופתי מתאים ובעיקר – איתור מצבים או אנשים אשר אינם מתאימים לטיפול או זקוקים להשגחת יתר בשל מחלות רקע שונות.

האבחון במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה נעשה לאחר תשאול מקיף ובסיוע אמצעי אבחון מתקדמים, המספקים תמונה מדויקת על מצבו הרפואי והאישי של כל אחד ואחת, ומאפשרים התאמה של טיפול מיטבי.

טיפול – שלב הטיפול התרופתי במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה כולל שילובים ייחודיים של תרופות חדשניות ביותר שנמצאות ברשותנו, ופועלות במנגנונים שונים.

אתם אולי מכירים את התרופות שנמצאות בראש החדשות, אבל שוק תרופות ההרזיה הינו עשיר ומגוון, ורק רופא המתמחה בטיפול בהשמנת יתר ומכיר את כל התרופות, יכול לבחור את השילוב הנכון לכל אחד, בהתאם למצבו ולצרכים האישיים שלו.

כמו כן במהלך הטיפול עצמו מתבצעת התאמה דינמית של מינוני התרופות והסוגים שלהן, על מנת להגיע לאיזון המיטבי שפועל בצורה היעילה והבטוחה ביותר, במינימום תופעות לוואי.

המרכז הרפואי זמין 24/7 לכל מטופליו בכל שאלה, כאשר בנוסף ניתן לעקוב באפליקציה ייעודית אחר מהלך הטיפול ולהיות בקשר רציף עם המרכז.

שינוי – ליווי תזונתי ושינוי הרגלי חיים הוא נדבך חשוב ביותר בתהליך הטיפול הכולל, והא מתבצע בידי דיאטנים קליניים אשר מתאימים תוכנית טיפול אישית לכל מטופל.

בשונה מהדיאטות שאולי ניסיתם בעבר, וע"פ מחקרים מרביתן מסתיימות בעליה מחודשת במשקל, השינוי התזונתי הנתמך בידי תרופות להורדה במשקל הוא יעיל ואפשרי יותר, ולא תצטרכו להרגיש כל הזמן שאתם רעבים או מוותרים על הנאות.

בנוסף תוכלו לקבל סל של כלים שיאפשרו לכם לאמץ הרגלי חיים נכונים ובריאים יותר, לטובת שינוי ממשי ושמירה על משקל בריא לאורך זמן.

אז איך מתחילים?

פשוט מאד. הקליקו כאן לבדיקת התאמתכם לתרופות לטיפול בהשמנה ועשו את הצעד הראשון לחים בריאים ושמחים יותר.

הפעם זה יכול להיות שונה.

המידע המופיע בדף זה אינו מהווה תחליף לייעוץ או בסיס לאבחנה רפואית. למידע מפורט יותר על התרופה יש לעיין בעלון לצרכן, כפי שאושר על ידי משרד הבריאות.

בכל שאלה נוספת יש להתייעץ עם הרופא המטפל או עם הרוקח.