מגזין המרכז הרפואי
לטיפול בהשמנה

רישום לנויזלטר

סיבות רפואיות להשמנה

סיבות רפואיות להשמנה

אוכלים בריא ועולים במשקל? אולי יש סיבות רפואיות להשמנה! אם התחלתם לצרוך יותר קלוריות מהרגיל ו/או הפחתתם את הפעילות הגופנית, וודאי לא תתפלאו אם המספרים

למאמר »
השמנת יתר ועודף משקל

השמנת יתר ועודף משקל

זוהי עובדה מדאיגה מאוד, ואם נפרוט אותה למספרים, נראה כי מעל ל-650 מיליון בני אדם בעולם סובלים מהשמנה. בישראל, כמחצית מהאוכלוסייה (48%) נכללת בהגדרה של

למאמר »
איך לרדת במשקל

איך לרדת במשקל?

בין אם אתם רוצים להרזות בגלל אירוע מיוחד או שאתם מעוניינים לשפר את בריאותכם בגלל עודף משקל או השמנת יתר – בשני המקרים ירידה במשקל

למאמר »
איך לרדת במשקל בשבוע

איך לרדת במשקל בשבוע

מתמודדים עם עודף משקל או השמנת יתר? שוב מרגישים תקועים עם הדיאטה? מחפשים כל דרך אפשרית איך לרדת במשקל בשבוע באופן הכי יעיל, ומוכנים להשקיע כל מה שנדרש לשם כך?

טוב מאוד שהגעתם לכאן!

ראשית, חשוב להסביר שדיאטת הרזייה שאינה מאוזנת יכולה לפגוע בבריאות, אך יתרה מכך, סביר להניח שלאחר זמן לא רב, תעלו בחזרה את כל הקילוגרמים שהשלתם, ואפילו עם תוספת ניכרת – על כך מצביעים כל המחקרים העדכניים שנעשו בתחום.

בנוסף, כבר הוכח שאין פתרון קסם אחד שיכול להתאים לכולם וגם אין קיצורי דרך בתהליך ההרזיה. העיקרון הבסיסי הוא, שהרזיה דורשת תזונה נכונה, הפחתה של מספר הקלוריות היומי (צריכת האנרגיה) בצד העלאת שריפת הקלוריות היומית (ההוצאה האנרגטית). אולם כמה שזה נשמע פשוט, לא כך הדבר. מחקרים מראים כי גופנו לעולם ילחם נגדנו וישאף לשמר את המשקל הקיים, תוך שימוש במנגנונים פיזיולוגיים שונים.

אז רגע לפני שאתם פונים לחפש שוב בגוגל איך לרדת במשקל בשבוע, הרשו לנו להציג לכם 4 עובדות המתקשרות לשאלה איך לרדת במשקל ולהתגבר על “מוקשים” נפוצים שגורמים לתקיעות בדיאטה.

התפריט אינו מותאם אישית לדרישת הקלוריות של גופכם

עבור כל אחד יש כמות קלוריות לה הוא זקוק באופן אישי. אם התפריט שלכם מבוסס על נוסחה כללית לחישוב קלוריות, אולי הוא מכיל יותר קלוריות ממה שאתם אישית זקוקים בשביל לרדת במשקל, ולכן תהליך ההרזיה יתקע.

פעמים רבות זה קורה משום שהנוסחאות המשמשות לחישוב ההוצאה האנרגטית מתייחסות למגדר, לגיל, לגובה ולמשקל. וכשאלו הם הפרמטרים היחידים, כל סטייה קלה מהם תשפיע על הערך שיתקבל. למשל, בהנחה שהגובה פוחת עם הגיל ורובינו לא מודעים לכך, יכול להיווצר פער של כ-4 ס”מ, שיתבטא בתוספת לא מועטה של קלוריות לתפריט. שורה תחתונה – התייעצו עם דיאטן איך לרדת במשקל בשבוע באופן מותאם אישית.

התפריט אינו מותאם אישית למשקל הגוף

השאלה איך לרדת במשקל בשבוע, מתקשרת ישירות לבניית התפריט בהתאמה למשקל. ככל שהמשקל יותר גבוה, הגוף זקוק ליותר אנרגיה לצורך תפקודו. אך שאלת השאלות היא, האם לחשב את התפריט עפ”י המשקל הנוכחי או על פי משקל היעד. דיאטנים ורופאים המתמקצעים בתחום של השמנת יתר ועודף משקל, יבררו אתכם מהו המשקל אליו אתם שואפים, מהי היסטוריית תהליכי ההרזיה שלכם, תוך ניתוח של הרגלי האכילה האינדיבידואליים שלכם. על בסיס נתונים אלו, הם יבצעו את החישוב הקלורי ויישמו את התוצאה בתפריט מותאם אישית – לרוב על פי משקל היעד שלכם.

התפריט שלכם מכיל מעט מדי קלוריות

כן, קראתם נכון. אם התפריט מכיל מעט מידי קלוריות ממה שנדרש לתפקודי הגוף הבסיסיים, המערכת תפעיל מנגנוני הישרדות שמטרתם לאגור שומן ברקמות. במצב זה, לא יתאפשר פירוק של שומנים. לכן, אם התשובה שלכם לשאלה איך לרדת במשקל בשבוע היא הרעבה עצמית, ככל הנראה תופתעו לגלות שאתם לא יורדים במשקל ושכל התהליך נתקע. אבל מובטח לכם שתופתעו עוד יותר לגלות, כי דווקא תוספת של קלוריות תשחרר את התקיעות ותאפשר להניע מחדש את תהליך שריפת השומנים.

אתם נמצאים בלחץ

במציאות הנוכחית כולנו נאלצים להתמודד עם מצבי מתח ועומס. אך הביולוגיה שלנו מתוכנתת לכך, שכאשר אנו בסטרס, המערכת ההורמונלית נרתמת ויש הפרשה מוגברת של ההורמון קורטיזול (המכונה “הורמון המתח”). הקורטיזול אחראי בין היתר על הניצול בגוף של חומצות שומן וחלבון. במצבי מתח, חילוף החומרים התקין נפגע, לרבות תהליכי פירוק ושריפת שומנים.

גם חוסר בשעות שינה מהווה גורם מתח, ונמצאה התאמה במחקרים בין מספר נמוך של שעות שינה (4 לעומת 8 שעות בלילה) לבין עודף משקל והשמנת יתר, ויש לקחת גם עובדה זו בחשבון כשהירידה במשקל נעצרת. אכילה רגשית יכולה אף היא לגרום לעלייה במשקל. זה קורה כשאוכלים מבלי לשים לב, בפרט במצבי עייפות, עצבנות, מתח או חרדה – כלומר מדובר במצב של רעב מדומה על רקע מתח רגשי או פיזי.

בשורה התחתונה – איך לרדת במשקל בשבוע?

ממצאים מחקריים מצביעים על כך, שרק ירידה הדרגתית במשקל, של חצי קילו – עד קילו בשבוע, תורמת להרזיה שתוצאותיה נשמרות לאורך זמן. זאת לעומת הפחתה  דרמטית במשקל, אימוץ דיאטות “כסאח” כאלו ואחרות, שמכניסות את הגוף לסטרס ומובילות להשמנה ולנזקים בריאותיים.

בכל מקרה, חשוב שאנשי מקצוע מוסמכים יתאימו לכם באופן אישי את התפריט. כאמור, ייתכן ותגלו כי אתם זקוקים דווקא לתוספת יומית של קלוריות כדי להרזות, או שיותאם לכם הרכב מזון חדש, וגם הרגלי האכילה שלכם יבחנו בעין מקצועית, לרבות כמות המזון והקלוריות שאתם צורכים וזמני האכילה. אם את אישה, וניסית כבר הכל ואת עדיין לא מצליחה לרדת במשקל – כדאי שהפעם תנסי במקום דיאטת בזק, טיפול בהשמנה מקצועי ומותאם אישית, שיאפשר לך לשמר את התוצאות לטווח ארוך כחלק מאורח חיים בריא.

עבור אנשים עם BMI 30 ומעלה או BMI 27  ומעלה עם גורמי סיכון לתחלואה נלווית, מומלץ לקבל טיפול בהשמנת יתר במרכז רפואי המתמחה בליווי צמוד וממוקד, שיאפשר במקרה הצורך נטילת תרופות אשר יעזרו באיך לרדת במשקל בשבוע, טיפולים תרופתיים להרזיה הוכחו מחקרית כיעילים והם מאושרים על ידי משרד הבריאות. יתרונם העיקרי הוא בכך שכל תרופה פועלת על מנגנון שונה הקשור להשמנה, כגון: וויסות התיאבון, הגברת תחושת השובע, הפחתת הכמיהה והמחשבות על אוכל, הפחתת ספיגת השומנים מהמזון ועוד, ולכן ניתן להתאימן אישית בהתאם לסיבת ההשמנה של כל מטופל, ואף לשלב ביניהן. אז איך לרדת במשקל בשבוע? – התייעצו עם אנשי מקצוע מומחים.

השארת תגובה

envelope foter
זה הזמן להתחיל את
הטיפול שלכם בהשמנה
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:












    [media_param]

    דרכים נוספות
    לדבר איתנו

    דרכים נוספות לדבר איתנו

    כל הזכויות שמורות למרכז הרפואי לטיפול בהשמנה – ד”ר רז 2020
    שיתוף ב facebook
    שיתוף ב linkedin
    שיתוף ב whatsapp
    שיתוף ב email
    שיתוף ב print