טיפים לירידה במשקל

טיפים לירידה במשקל שיעזרו לכם

בין אם אתם רחוקים 3 ק"ג מהאושר או זקוקים להפחתה משמעותית של כמה עשרות ק"ג במשקל – ריכזנו עבורכם כמה טיפים לירידה במשקל שיכולים לסייע בתהליך:

תיאום ציפיות

אל תתחילו את תהליך ההרזיה עם ציפיה לרדת מהר במשקל ואז לחזור להרגליכם הישנים. ירידה במשקל היא ריצה למרחקים ארוכים, הכרוכה בשינוי הרגלי חיים לטובת שמירה על המשקל החדש לאורך זמן.

טיפול נכון (הכולל לעתים תרופות להרזיה), תזונה מאוזנת ופעילות גופנית הם מתכון מצוין לירידה במשקל באופן מבוקר ויעיל.

טיפים לירידה במשקלנון דיאט

הגישה החדשה בתחום טיפול בהשמנה גורסת כי דיאטות הן אאוט ואורח חיים אין. ידוע כי למעלה מ-80% מהאנשים אשר עושים דיאטה, בעיקר כשמדובר במצב של דיאטה מהירה, מעלים בחזרה במשקל ולפיכך נראה שאין זו הדרך הנכונה להילחם בעודף משקל.

התייחסות נכונה אל תהליך הרזיה צריכה לכלול מספר פרמטרים מקיפים ולהתבצע תוך יישום תוכנית הרזיה מסודרת, הכוללת גם שינוי הרגלים וסיוע של גורמי מקצוע.

לא על הקלוריות לבדן

לא כדאי להסתמך רק על ספירת קלוריות, פשוט משום שזוהי לא הדרך הנכונה להתייחס לנושא שמירה על המשקל. יתרה מכך, ספירת קלוריות עלולה להשיג את התוצאה ההפוכה – רעב מתמיד, צריכה מזון לא נכון ותסכול מתמשך.

השאלה העיקרית היא לא כמה אנחנו אוכלים אלא מה ואיך אנחנו אוכלים, כאשר תזונה נכונה יכולה להיות עם יותר קלוריות אבל מאוזנת, בריאה ומשביעה לאורך זמן, ובכך לתרום להליך ירידה במשקל.

ארוחות מסודרות

אחת הטעויות הנפוצות של אנשים הינה דילוג על ארוחות מתוך רצון לחסוך את הקלוריות, בעוד שבפועל הם מגיעים אל הארוחה הבאה רעבים יתר על המידה ואוכלים יותר.

ויתור על ארוחת בוקר גם הוא איננו מומלץ כי הוא לרוב תורם לתחושת רעב במהלך היום וצריכת יתר של מזון.

אנשי מקצוע מיומנים יכולים לעזור לכם לסדר את הארוחות על פני היום בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם – יש אנשים אשר מעדיפים ארוחת בוקר גדולה ולאחר מכן מספר ארוחות קטנות, יש כאלו שמעדיפים לרכז את רוב האוכל בערב, אבל העקרון החשוב הוא ארוחות מסודרות בטווחי זמן מחושבים.

הרגלי אכילה

אמצו הרגלים נכונים של לעיסה איטית והפסקת הארוחה כאשר אתם חשים תחושת שובע. אין הכרח "לסיים מהצלחת" אם אתם כבר לא רעבים – מותר לשמור את המנה במקרר לארוחה הבאה… חשוב להבין כי הטמעת הרגלים חדשים היא תהליך ארוך, קשה מאד להחליט וליישם שמעכשיו אנחנו אוכלים לאט, אבל ההתמדה משתלמת ובהחלט ניתן להשיג את המטרה.

אכילה קשובה

אכילה תוך הסחת דעת היא אחת הרעות החולות של העידן המודרני, בעיקר כאשר מדובר באכילה מול מסכים.

זה מתחיל מגיל הילדות – תינוקות שיושבים מול האייפד כדי לסיים את המנה, ילדים שחוזרים מביה"ס ומתיישבים לאכול מול הטלוויזיה או מבוגרים שחוטפים ארוחה תוך כדי עבודה על המחשב. חבל.

אכילה קשובה יכולה לסייע לכם להשיג כמה מטרות – לחשב נכון יותר את כמות האוכל הנצרכת ולא לחרוג, להקפיד על קצב האכילה וגם – ליהנות יותר מהאוכל.
מה הטעם לאכול קצת שוקולד אם אנחנו מעלימים אותו מהר תוך כדי סדרה בטלוויזיה, מבלי להתענג עליו?

פרגנו לעצמכם

וזה מוביל אותנו לסעיף הבא של חטאים… טעות לחשוב כי כל מאכל טעים / מתוק / משמין הוא אסור בתפריט. תענית כזו רק פוגעת במוטיבציה וביכולת להתמיד לאורך זמן בתזונה המאוזנת.

החליטו מראש כמה פעמים בשבוע אתם מפרגנים לעצמכם איזה חטיף או פרוסת עוגה, ונסו ליהנות ממנה בלי רגשי אשם.

טיפול תרופתי בהשמנה

המאה ה-21 הביאה איתה בשורה מהפכנית בתחום טיפול בהשמנה. תרופות להורדה במשקל הן דרך מצוינת לסייע לכם להניע תהליך ירידה במשקל לטווח ארוך, מבלי להתענות עם דיאטות משונות.

זריקות הרזיה וכדורי הרזיה פועלים במנגנונים מגוונים של השראת שובע ודיכוי תיאבון והם יכולים להוביל להפחתה משמעותית מאד במשקל.

טיפים לירידה במשקלשילובי תרופות

עידן הטיפול התרופתי בהשמנה הביא לפיתוחן של כמה וכמה תרופות להורדה במשקל, אשר פועלות בכל מיני מנגנונים. רופא המתמחה בטיפול בהשמנה יידע לעשות שילובים שונים של תרופות ואף להחליף ולשנות אותן תוך כדי טיפול, בהתאם להתקדמות התהליך.

יש לכך שני יתרונות – אפקט הטיפול מועצם וכך מושגת הצלחה מקסימלית, ובמקביל ניתן להפחית ואף למנוע תופעות לוואי, בהתאם לתגובות המטופלים.

מסגרת תומכת

הטיפול התרופתי בהשמנה צריך להילקח במסגרת תוכנית מקיפה לירידה במשקל, המותאמת ע"י מרפאה לטיפול בהשמנה. אנשי המקצוע יוכלו להתאים לכן תוכנית המבוססת על הנתונים והצרכים האישיים שלכם, לטובת הליך הרזיה מבוקר ויעיל.

תרופות להורדה במשקל צריכות להילקח תחת פיקוח רפואי ובליווי שינוי תזונתי, על מנת לוודא כי מתרחש תהליך שלם של הפנמה ושינוי הרגלי חיים, על מנת לשמר את המשקל החדש לאורך זמן.

במרכז הרפואי ד"ר רז מקפידים על אבחון רפואי אישי לכל מטופל ומטופל, התאמה של טיפול מתקדם המבוסס על התרופות החדשניות ביותר, זמינות 24/7 לטובת המטופלים ומענה לכל שאלה או בעיה.

התמיכה הזו מבטיחה שלא תרגישו לבד בתהליך, גם אם ישנם קשיים, ותוכלו להתמיד בו עד להשגת היעד.

אל תתרגשו מכישלונות

החיים רצופים אתגרים ומפלות, כך גם בתהליך ירידה במשקל. הרזיה איננה תהליך ליניארי ויש לפעמים עצירות ואף נסיגות, אבל המגמה צריכה ויכולה להימשך.

גם אם אכלתם ביום מסוים יותר מדי, או התפרעתם בטיול, או שלפתע המשקל נתקע – אל תתייאשו, ניתן להמשיך ולהתקדם עד ליעד, בעיקר אם לצידכם צוות מקצועי תומך, המיומן בטיפול לטווח ארוך ויודע גם לעקוף את המכשולים האלו.

אז אם שאלתם את עצמכם איך לרדת במשקל – אמצו את הטיפים לירידה במשקל שלנו ואתם בדרך הנכונה ????

בהצלחה!

שאלות ותשובות - טיפים לירידה במשקל

השארת תגובה