איך להתמיד בדיאטה

איך להתמיד בדיאטה?

הבדיחה הידועה על אדם שנשבע כי הוא מסוגל להתמיד בדיאטה – עובדה שהוא מתחיל דיאטה בכל שבוע – איננה רחוקה מהמציאות. התמדה היא ככל הנראה מילת מפתח כאשר מבקשים להשיג יעד, כמעט כל יעד ועל אחת כמה וכמה ירידה במשקל.

תהליך הרזיה איננו "זבנג וגמרנו", כפי שיעידו יותר מ- 80% מהאנשים אשר הצליחו לעשות דיאטה, אבל העלו את כל המשקל בחזרה. כי ההתמדה איננה מסתיימת לאחר שמגיעים אל המשקל הרצוי, היא פשוט מתחלפת בהתמדה מסוג אחר – באורח חיים חלופי, הכולל הרגלים מותאמים למשקל החדש.

אז איך עושים את זה? איך להתמיד בדיאטה מבלי להישבר? אחת התשובות נמצאת בחידוש הגדול ביותר שמציע כיום תחום טיפול בהשמנה – תרופות להורדה במשקל.

טיפול התרופתי בהשמנה יכול לסייע בהתמדה לאורך זמן משום שהוא מנטרל כמה מהקשיים הגדולים ביותר בתהליך ירידה במשקל.

מה גורם לנו להיכשל בדיאטה?

כדי להבין איך להתמיד בדיאטה, צריך להבין מהם המכשולים העיקריים אשר מפריעים לנו בתהליך ההרזיה והם יכולים להיות רבים ומגוונים:

  • גנטיקה – תורשה היא אחד הגורמים העיקריים אשר משפיעים על המשקל שלנו ובגנטיקה קשה מאד להילחם. עם זאת, חשוב לדעת כי לא מדובר בגזירת גורל והעידן החדש של תרופות להורדה במשקל מצליח לעקוף גם את הנטייה המשפחתית לצבור שומן.
  • דיאטה לא מותאמת – לא כל דיאטה מתאימה לכל אחד ואנשים יכולים למצוא את עצמם מתקשים מאד ליישם כללי דיאטה שלא מתאימה לצרכים, לרצונות ולאורח החיים שלהם. אדם יכול להתלהב מכך שהקולגה שלו הפחית מאד במשקל בזכות דיאטה דלת פחמימות, אבל אז להיווכח שהוא עצמו לא מצליח בדיאטה הזו ולפיכך לא מצליח לרדת במשקל. ככלל, המגמה המודרנית בתחום טיפול בהשמנה גורסת כי יש לעבור לשיטת נון דיאט – כלומר לא עוד דיאטות עונתיות שבסופן המשקל עולה פעמים רבות בחזרה, אלא אורח חיים הכולל מספר שינויים המאפשרים את הירידה במשקל לאורך זמן.
  • אכילה רגשית – מצוקות רגשיות ונפשיות הן פעמים רבות מנוע ששולח אותנו ישירות אל המקרר. קשה מאד לשלוט באכילה רגשית והדבר פותח מעגל רשע של תסכול – מצוקה – אכילה רגשית – עליה במשקל – תסכול וחוזר חלילה. טיפול תרופתי בהשמנה הוא סוג של "קביים" המסייעים לאדם לעקוף את המהמורה הרגשית ולהתגבר על חשקים פתאומיים הנובעים ממצב רוח ירוד.
  • רעב – זה אולי נשמע פשטני או מובן מאליו, אבל בסופו של דבר מרבית האכילה שלנו מוכתבת ממנגנוני רעב ושובע שקשה לנו לשלוט בהם. קשה מאד להישאר נאמנים למשטר תזונה כאשר אנחנו רעבים, בטח לא לאורך זמן, ולכן כאשר נשאלת השאלה איך להתמיד בדיאטה – אחת התשובות צריכה להיות "לא להישאר רעבים". בנקודה זו, התרופות להרזיה נותנות את המענה הטוב ביותר – הן פשוט מדכאות את התיאבון ומעלות את תחושת השובע ובכך מסירות את המכשול העיקרי בפני אנשים המבקשים לרדת במשקל.

איך להתמיד בדיאטה עם שינויים קטנים

אנשים עם השמנת יתר סבורים בטעות כי תהליך ירידה במשקל חייב לכלול מהפכה דרמטית בחיים, על מנת להוריד עודפים רבים מהמשקל.

אבל בסופו של דבר ניתן ליישם כמה שינויים קטנים אבל חשובים באורח החיים, כאשר אם מתמידים בהם – יכולים להוביל להפחה משמעותית במשקל.

מסגרת טיפולית נכונה יכולה לסייע בהתאמת תוכנית טיפול ייעודית הכוללת את השינויים הללו, ולספק את התמיכה הדרושה כדי להתמיד בהם לאורך זמן.

המרכז הרפואי ד"ר רז מתמחה בטיפול בהשמנה כבר שנים רבות, בתהליך הכולל כמה שלבים:

  1. אבחון רפואי מסודר ובדיקות רפואיות בטכנולוגיות שונות על מנת לאתר מחלות רקע ולהתאים את הטיפול הטוב ביותר
  2. התאמה של טיפול תרופתי הכולל זריקות הרזיה או כדורי הרזיה, בשילובים ייחודיים שעושה ד"ר רז, רופא המתמחה בטיפול בהשמנה. כיום קיימות בשוק כמה וכמה תרופות להורדה במשקל, כאשר אם משלבים ביניהן ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר, בפרק זמן קצר יותר ועם מינימום תופעות לוואי.
  3. ליווי תזונתי של דיאטנית קלינית אשר מתאימה תזונה נכונה למטופלים, על מנת לוודא שהליך ההרזיה יתבצע בצורה נכונה וטובה, תוך התאמת הרגלים חדשים כדי לאפשר שמירה על המשקל החדש לאורך זמן.
  4. פיקוח וליווי של המרכז בזמינות 24/7 לטובת כל שאלה או בעיה, כאשר זוהי למעשה המעטפת שעושה את ההבדל ומסייעת למטופלים אשר תוהים איך להתמיד בדיאטה.

לאפשר לעצמכם גם ליהנות

אחד היתרונות המובהקים בטיפול התרופתי בהשמנה הוא בכך שהוא מאפשר להקטין משמעותית את הקלוריות הנצרכות מדי יום, בשל דיכוי התיאבון, וכך ניתן להוסיף לתפריט גם "חטאים" שלא מתאפשרים בדיאטה רגילה.

למשל – אדם אשר מתקשה מאד לוותר על מתוקים, יוכל לפרגן לעצמו פה ושם תוספת מתוקה לתפריט, אשר תאפשר ליהנות מצד אחד, מבלי לחרוג ממכסת הקלוריות הכללי מאידך.

ומי ששואל את עצמו איך להתמיד בדיאטה, הרי שהתשובה נמצאת גם ביכולת ליהנות מהאוכל שאנחנו כל כך אוהבים, בלי רגשות אשמה.

איך להתמיד בדיאטה עם תפריט מאוזן

לשינוי התזונתי אשר נילווה אל התרופות להורדה במשקל יש מספר מטרות: ראשית לוודא כי האדם מקפיד על תזונה נכונה ובריאה, שנית לתמוך בהליך ההרזיה באופן יעיל ושלישית לשנות את ההרגלים הישנים באופן שימנע מהאדם להעלות את המשקל בחזרה בסוף התהליך.

דיאטניות המרכז הרפואי ד"ר רז מיומנות במתן כלים יעילים אשר מאפשרים לשמור על המשקל החדש לאורך זמן, גם שנים לאחר סיום התהליך. חשוב לדעת כי גם לזריקות ההרזיה ישנו אפקט אורך טווח ומחקרים חדשים מצאו כי האפקטיביות של זריקות ההרזיה נמשכת שנים גם לאחר נטילתן.

לסיכום, אולי כדאי להחליף את השאלה איך להתמיד בדיאטה במונח "נון דיאט" – אורח חיים המאפשר ירידה במשקל ללא דיאטה לטווח ארוך. זה כבר נשמע פחות מאיים.

שאלות ותשובות - איך להתמיד בדיאטה

השארת תגובה