ירידה במשקל ללא דיאטה

ירידה במשקל ללא דיאטה – האם יש דבר כזה?

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית בממדי ההשמנה בארץ ובעולם, עד להיקף של מגפה של ממש. ע"פ הנתונים כמעט 60% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל סובלת מעודף משקל ומהשמנת יתר, כאשר מדובר בעליה משמעותית בהשוואה לשנת 2012 – אז עמד הנתון על כ-21%.

נתונים לא פחות מטרידים מתייחסים לגיל הצעיר, שם נרשם זינוק בהשמנה ו- 7.7% מהילדים בני 7 נמצאים בעודף משקל, ובסבירות גבוהה יסבלו מכך גם כמבוגרים.

הנתונים העגומים משקפים גם את הקושי של אנשים לרדת במשקל ומתכתבים עם הנתון לפיו מרבית האנשים אשר עושים דיאטה – מעלים את המשקל בחזרה. אז האם יש דרך אחרת? האם ירידה במשקל ללא דיאטה אפשרית? עכשיו כבר כן.

טיפול תרופתי בהשמנה – פריצת דרך של ממש

בשנים האחרונות נרשמה פריצת דרך חסרת תקדים בתחום טיפול בהשמנה. תרופות להורדה במשקל הפכו לכלי משמעותי ויעיל המסייע לאנשים לרדת במשקל ולמעשה מהווה גישה של ירידה במשקל ללא דיאטה – נון דיאט.

ההבנה לפיה השמנה היא מחלה, בצד ההכרה כי מרבית הדיאטות פשוט אינן יעילות לאורך זמן, הובילה להתפתחותה של התייחסות רפואית לבעיית ההשמנה הכוללת טיפול תרופתי בהשמנה. זריקות ההרזיה וכדורי ההרזיה פועלים במנגנונים של דיכוי תיאבון והשראת תחושת שובע ממושכת ובכך מאפשרים למעשה ירידה במשקל ללא דיאטה.

אין צורך לספור קלוריות, להתמודד עם חשקים, לעמוד בפיתויים או לסבול מרעב – תרופות להורדה במשקל מצליחות לעקוף את כל הקשיים והאתגרים בתהליך הרזיה ולאפשר ירידה במשקל ללא דיאטה.

טיפול כזה מתבצע במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז, והוא כולל אבחון רפואי מסודר, מתן תרופות הרזיה בשילובים ייחודיים וליווי תזונתי על מנת לאפשר ירידה מהירה במשקל באופן יחסי, אבל בדרך בטוחה ומבוקרת הכוללת תזונה נכונה.

ירידה במשקל ללא דיאטהאיך מיישמים ירידה במשקל ללא דיאטה?

עד כה, הדרך היחידה של אנשים עם השמנת יתר שחיפשו ירידה במשקל ללא דיאטה היתה ניתוח בריאטרי. עם זאת גם בגישה זו ניתן לראות כי חמישית מהמנותחים נאלצים לחזור לניתוח חוזר לאחר כשלון הניתוח הראשון.

בשנים האחרונות ניתן לראות כי הטיפול התרופתי בהשמנה מצליח להציב אלטרנטיבה ראויה ולהוביל להפחתה דרמטית במשקל ללא ניתוח. כתוצאה מכך נרשמה בשנה האחרונה ירידה במספר הניתוחים הבריאטרים לטובת עלייה במספר האנשים שבוחרים בדרך של ירידה במשקל ללא דיאטה באמצעות תרופות.

אז איך זה עובד? תהליך ירידה במשקל ללא דיאטה מתחיל בפגישת אבחון מסודרת אצל ד"ר רז הגואל, רופא המתמחה בטיפול בהשמנת יתר, לטובת התאמה של תוכנית טיפול אישית לכל מטופל ומטופלת.

בזכות מגוון התרופות להורדה במשקל ניתן לבצע שילובי תרופות שונות הפועלות במנגנונים משולבים, כדי למקסם את אפקט הטיפול ולהפחית תופעות לוואי. התהליך כולו מלווה ע"י המרכז בזמינות של 24/7 לכל שאלה או בעיה, והמטופלים יכולים לעקוב אחר התקדמות התהליך באפליקציה אישית.

חשוב להבין כי ללא מסגרת טיפול מסודרת עלול הטיפול להיות פחות אפקטיבי ואף בעייתי. ע"פ סקר של משרד הבריאות מחצית מהמטופלים אשר לקחו תרופות הרזיה הפסיקו את הטיפול באמצע, רבים מהם בשל העדר מסגרת תומכת.

תרופות הרזיה אינן טיפול קסם וגם ירידה במשקל ללא דיאטה צריכה להתבצע תוך התאמות ושינויים באורח החיים. לטובת זאת מעמיד המרכז לרשות המטופלים צוות דיאטניות קליניות אשר מבצעות התאמות בתזונה ומציידות את המטופלים בסט של כלים שמאפשרים להם לסגל הרגלים נכונים תוך שינויים מתונים ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן.

ירידה במשקל ללא דיאטה גם בגיל הצעיר

מגמת ההשמנה נמצאת בעליה גם בקרב הגיל הצעיר –  כבר החל מגילאי בית הספר היסודי. בקרב מתבגרים התופעה אף מתרחבת ולאחרונה התבשרנו כי שליש מתלמידי כיתות ז' סובלים מעודף משקל.

בגילאים הללו יש לעודף המשקל משמעויות רפואיות ונפשיות כאחד, ומחקרים שבוצעו בעבר העלו כי אחד מכל שלושה בני נוער דיווחו שהם לא יכולים לדבר עם ההורים על המשקל שלהם וכתוצאה מכך הם חווים פעמים רבות בדידות, הסתגרות, נידוי חברתי ודיכאון.

תרופות להורדה במשקל הן כלי טיפולי אפקטיבי המאפשר ירידה במשקל ללא דיאטה גם עבור בני נוער, אשר פעמים רבות חשופים למזון מהיר ופיתויים שהם מתקשים לעמוד בהם. חלק ניכר מתרופות ההרזיה מותרות לשימוש כבר מגיל 12 ויש תרופות שיכולות לתרום להפחתה של כ-15% מהמשקל בתוך שנה.

גם כאן, את הטיפול יש לבצע במרפאה מסודרת המיומנת בטיפול בבני נוער, לרבות ניטור תופעות לוואי וליווי רגשי שנותן מענה לאתגרים המאפיינים את הגיל הצעיר.

איך מתחילים?

אם אתם מרגישים שעודף המשקל כבר משבש את חייכם, מפריע להתנהלות ומהווה סיכון בריאותי – אל תהססו. גם אם אתם למודי כישלונות ואכזבות מדיאטות שלא הצליחו בעבר – שיטת הטיפול התרופתי בהשמנה משנה את כללי המשחק.

באמצעות תרופות תרגישו פחות רעבים, יותר שבעים לאורך זמן, תוכלו להפחית את כמות האוכל תוך שמירה על תזונה נכונה ובריאה וכך לרדת במשקל בלי דיאטה. רבים מהמטופלים אשר מגיעים אל ד"ר רז כבר ניסו כל דרך אפשרית, יישמו דיאטות כרוב, לחם פחמימות ומה לא ומצאו את עצמם בכל פעם חוזרים אל המשקל המקורי ואף יותר.

הם חיכו שנים רבות לגישת טיפול של ירידה במשקל ללא דיאטה ועכשיו היא הגיעה. אבל אסור להתבלבל – ירידה במשקל ללא דיאטה אין פירושה קסם של זבנג וגמרנו, אלא שינוי ממשי באורח החיים בסיוע תרופות, אשר מאפשרות להימנע מדיאטות בזק לא יעילות ולהתמקד בתהליך הרזיה מבוקר ויעיל.

בדרך זו ניתן להגדיל את סיכויי ההצלחה לטווח ארוך, לטובת חיים בריאים ושמחים יותר.

שאלות ותשובות - ירידה במשקל ללא דיאטה

השארת תגובה