לא מצליח לרדת במשקל

"אני לא מצליח לרדת במשקל" – זוהי התלונה הנפוצה של אנשים שמנסים לרזות אבל מרגישים שהמשקל פשוט נתקע. הם סופרים קלוריות. מקזזים באוכל, מגבירים את הפעילות הגופנית ולשווא. מטבע הדברים משקל תקוע שמסרב לרדת הוא מצב מתסכל מאד, שמוביל לתחושת כשלון ובמקרים רבים אף גורם לאכילת יתר מתוך רצון להתנחם ולפצות על הקושי.

אז מדוע זה קורה? מדוע המשקל מסרב לרדת למרות הדיאטה, ובעיקר – איך יוצאים מהלופ הזה? התשובה נמצאת בטיפול תרופתי – תרופות להורדה במשקל אשר ניתנות בצורה מבוקרת במסגרת תכנית מקיפה בפיקוח רפואי, יכולות להניע מחדש את התהליך התקוע ולהוביל לירידה מהירה ובטוחה במשקל.

למה אני לא מצליח לרדת במשקל?

לפעמים יש תחושה שאתם עושים הכל נכון. תכננת דיאטה מופחתת קלוריות, אתם מקפידים על ארוחות מסודרות, לוקחים סלט למשרד ואפילו נרשמתם לקבוצת הליכה. ועדיין בסופו של יום נרשמת ירידה איטית מאד ומתסכלת, אם בכלל, במשקל.

מדוע? אחת הסיבות העיקריות למשקל התקוע קשורה בחילוף החומרים שלנו. עקב הדיאטה המטבוליזם שלנו משתנה, מואט ומקשה על תהליך הירידה במשקל בהמשך, כך שבכל פעם נצטרך לאכול פחות ופחות כדי לרזות. הסיבה השניה קשורה בפעילות ההורמונלית שמשתנה כאשר אנחנו בדיאטה.

מחקרים בתחום ההשמנה גילו כי כאשר אנחנו מפחיתים בצריכת מזון, חל שינוי הורמונלי ובמסגרתו יורדת רמת הורמון השובע לפטין, ועולה רמת הורמון הרעב גרלין. הצניחה ברמת הלפטין לעומת העלייה רמת הגרלין מגבירה את תחושת הרעב דווקא כאשר אנחנו מתכננים לאכול פחות ולרזות. וכאן נכנס המרכיב הרגשי.

ככל שאנחנו מתקשים בירידה במשקל, ובכל פעם שאנחנו נשקלים ומגלים שהתוצאות אינן מספקות, כך מתעצמת תחושת התסכול והמוטיבציה יורדת. אחת הסיבות הנפוצות ל"שבירת דיאטה" וויתור היא משקל תקוע, ותחושת חוסר תוחלת שמובילה להרמת ידיים. במצבים האלה אנחנו לפעמים מפצים את עצמנו בזלילת יתר, והנה במקום ירידה במשקל הבאנו לתוצאה הפוכה של עליה במשקל.

לא מצליח לרדת במשקל

זה לא התרגיל זה הגיל

כל המכשולים הללו בדרך להפחתה במשקל רק הולכים ומתעצמים ככל שאנחנו מתבגרים. קצב חילוף החומרים יורד עם הגיל והקושי לרזות הולך ועולה. מי מאיתנו שכבר הגיע לגיל מכובד, בוודאי מרגיש כיצד בגיל 40 יותר קשה לרזות מאשר בגיל 30.

בעיקר אצל אנשים אשר סובלים מעודף משקל שנים רבות והגוף שלנו מורגל בדיאטות רבות – ישנה תופעה של עליה בסט פוינט. הסט פוינט הוא למעשה נקודה המשקל שבה נוח לגוף שלנו ובה הוא שואף להתייצב. עם ההתבגרות ובעקבות דיאטות מרובות הסט פוינט של הגוף עלול לעלות, כלומר הוא מבקש לחזור כל הזמן לנקודת משקל גבוהה יותר שממנה קשה לרדת.

אז מה לעשות אם אני לא מצליח לרדת במשקל?

התשובה למשקל התקוע נמצאת על מדף התרופות. בשנים האחרונות חלה פריצת דרך בתחום טיפול בהשמנת יתר, והתפתחות תרופות אשר מסייעות לירידה במשקל. מרבית התרופות פועלות על השראת תחושת שובע ומסייעות בהפחתה בצריכת מזון. אנשים אשר סובלים מהשמנת יתר, בעלי BMI 30 ומעלה או 27 ומעלה עם גורם סיכון נוסף, יכולים לקבל אישור מיוחד לטיפול תרופתי בעודף משקל.

 איזו תרופה תעזור לי?

שוק התרופות להורדה במשקל כולל מגוון תרופות שחלקן ניתן ככמוסות להרזיה וחלקן כזריקות להרזיה, והן פועלות במנגנונים שונים לטובת ירידה במשקל. הטיפול היעיל ביותר לירידה במשקל מתבצע באמצעות שילובי תרופות לירידה במשקל תוך התאמה דינמית של סוגי התרופות והמינונים שלהן תוך כדי הטיפול. אבל לא מדובר במרשם מהרופא וזהו.

טיפול תרופתי בהשמנת יתר צריך להינתן כחלק מתכנית טיפול מקיפה שמלווה באופן צמוד ע"י רופא המנטר תופעות לוואי, וע"י דיאטן קליני שמסייע בהתאמות תזונתיות.

לאן לפנות אם אני לא מצליח לרדת במשקל?

אחרי אחרי, עדין לא מצליח לרדת במשקל? מרפאה לטיפול בהשמנה ד"ר רז מציעה תכנית ייחודית בישראל שמטרתה ירידה מבוקרת ובטוחה במשקל, ומתן כלים לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. תחילת הטיפול בהליך אבחון המתבצע באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ותפירת תכנית טיפול מותאמת אישית, תוך מתן תשומת לב למצבם הרפואי ואורחות חייהם של כל מטופל ומטופלת.

במסגרת הטיפול מיישמים שילובי תרופות כדי להשיג תוצאות מקסימליות בפרק זמן קצר, תוך ניטור מוקפד של תופעות לוואי בזמן אמת ובזמינות 24/7 של המרכז הרפואי. התהליך כולו מלווה ע"י דיאטן קליני לצורך שינוי תזונתי והתאמה של הרגלי אכילה חדשים. מחקרים הוכיחו כי מסגרת טיפול תומכת ומקצועית הינה הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן, לטובת חיים בריאים וטובים יותר.

 

שאלות ותשובות - לא מצליח לרדת במשקל

תרופות להורדה במשקל צריכה להינתן במסגרת מרפאה לטיפול בהשמנת יתר, המנוסה בטיפול רב תחומי הכולל ליווי רפואי, שילובי תרופות, ניטור תופעות לוואי ושינוי תזונתי ע"י דיאטן קליני. טיפול כזה יוביל לירידה במשקל ושמירה על המשקל החדש לאורך זמן.
חלק מן הסיבות לקושי לרזות הן השינוי ההורמונלי שחל במהלך דיאטה ומעלה את רמת הורמון הרעב במקביל להפחתה ברמת הורמון השובע, וכן הירידה בקצב חילוף החומרים לאחר דיאטה שמצריכה מאיתנו בכל פעם לאכול פחות כדי לרזות.
השארת תגובה