ירידה מהירה במשקל

ירידה מהירה במשקל – איך עושים את זה?

ירידה מהירה במשקל היא חלומו של כל מי שסובל מעודף משקל או השמנת יתר. אם מדובר ברצון להתחטב לקראת אירוע משמעותי כמו חתונה, או שאיפה להיפטר ממשקל עודף בדרך המהירה ביותר האפשרית. הבעיה היא שהרזיה מהירה כרוכה בדרך כלל בדיאטות כסאח שעלולות להיות מסוכנות עקב צריכת קלוריות מועטה מדי, ובמרבית המקרים גם אינן אפקטיביות – בדיאטות כסאח קשה מאד להתמיד לאורך זמן ומרבית הסיכויים שבסופן המשקל יעלה בחזרה ומהר.

אז מה כן כדאי לעשות? איך אפשר להשיל עודף משקל בדרך יעילה ובטוחה שלא תסכן אותנו, ובעיקר שתאפשר לשמור על המשקל החדש לאורך זמן? התשובה היא – טיפול תרופתי בהשמנת יתר במסגרת תכנית מקיפה הכוללת ליווי רפואי ושינוי תזונתי.

ירידה מהירה במשקל

למה זה כ"כ קשה?

בתחילת הדרך אל עבר ירידה מהירה במשקל אנחנו אופטימיים – מכריזים על היעד, מגבשים את הדרך ומתחילים.

התקופה הראשונה בדרך כלל קלה יחסית, אנחנו מתודלקים עם הרבה מוטיבציה, הסביבה מתגייסת לעזרתנו ומחביאה אוכל מפתה, אנחנו מסתערים במלוא החשק על פעילות גופנית והתוצאות ניכרות – המשקל מתחיל לרדת. הבעיה מגיעה בדרך כל בהמשך, מכל מיני סיבות. עקב הירידה במשקל גם המטבוליזם – חילוף החומרים – שלנו יורד והופך איטי יותר.

משמעות הדבר היא שככל שנעשה דיאטות לא מבוקרות, כך יואט קצב חילוף החומרים שלנו ובכל פעם נצטרך לאכול פחות ופחות כדי לרזות. בנוסף, דווקא כשאנחנו מתחילים דיאטה במטרה לרזות, חלים שינויים בהפרשת הורמוני הרעב והשובע בגוף באופן שפועל לרעתנו – חלה ירידה בהורמון השובע לפטין, ועליה בהורמון התיאבון גרלין, ואנחנו מוצאים את עצמו רעבים יותר. ישנם מנגנוני פיצוי נוספים אשר מפעיל הגוף במהלך דיאטה ועוצרים את תהליך הירידה המהירה, ומהר מאד אנחנו מגלים שמה שאולי הצליח בתחילת הדרך – כבר לא מספק תוצאות בהמשך. המשקל נתקע.

ובשלב הזה גם מתווסף המרכיב הרגשי נפשי – ככל שאנחנו חווים כישלון והאטה בדיאטה, כך יורדת המוטיבציה שלנו להמשיך בה. חוסר הסבלנות שלנו לרגרסיה וכשלים, בעיקר כאשר אנחנו מונעים מעצמנו הרבה מאד הנאות תזונתיות, מוביל פעמים רבות לייאוש וויתור.

יתרה מכך, הבעיה האמיתית מתחילה כאשר אנחנו נדרשים לשמר את התוצאות שכבר השגנו ולשמור על המשקל החדש. סביר להניח שהשינוי התזונתי שגזרנו על עצמנו כדי להשיג את ההרזיה המהירה, הוא קשה מאד ליישום כאורח חיים קבוע. כמה כבר אפשר לוותר על מתוקים ופחמימות? לאט לאט המשקל מתחיל לעלות, וזוהי הסיבה לכך ש-90% מהאנשים אשר יורדים במשקל, מעלים אותו בחזרה.

הדרך הנכונה להשיג ירידה מהירה במשקל

לאור כל זאת קל להבין מדוע דיאטה והפחתה בצריכת קלוריות הן דרך פחות יעילה ואף שגויה לרזות במהרה. פריצת הדרך הגדולה של השנים האחרונות היא טיפול בהשמנה  באמצעות תרופות להורדה במשקל. התרופות מבוססות ברובן על השראת תחושת שובע ובכך הפחתה בצריכת המזון, ומאפשרות לרדת במשקל ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן.

עם זאת חשוב להבין שתרופות להרזיה הן לא פתרון קסם. מי שסבור שיבקש מהרופא מרשם לזריקת הרזיה ואז יתחיל להשיל משקל במהירות – טועה, וגם עלול לסכן את עצמו. טיפול תרופתי בעודף משקל צריך להינתן כחלק מתכנית רב תחומית הכוללת פיקוח רפואי מקצועי וליווי תזונתי, אשר מוכח מחקרית כי מסייעים להרזיה מבוקרת לאורך זמן.

טיפול תרופתי

המהפכה הגדולה בטיפול בהשמנת יתר הובילה לפיתוח מספר תרופות, אשר בהתוויה מתאימה ובאישור של משרד הבריאות יכולות להינתן כתרופות להרזיה. כיום קיימות מספר תרופות להרזיה אשר חלקן ניטלות ככמוסות להרזיה וחלקן כזריקות לרזיה, והן פועלות במספר מנגנונים שונים.

המגוון הגדול של תרופות לירידה במשקל מאפשר לבצע שילובי תרופות ייחודיים, בפרוטוקול אישי המותאם לכל מטופל בהתאם לצורך שלו ולמצבו הרפואי והאישי. הטיפול התרופתי מאפשר למטופל להשיל את משקלו במהירות ולהנות מתוצאות מקסימליות בפרק זמן קצר. הסיפוק הגדול שניתן לחוש בתהליך, בשונה מדיאטות רעב קיצוניות אשר מובילות לתחושת תסכול וקושי רב, מאפשר את המשך הירידה במשקל עד להשגת היעד.

ירידה מהירה במשקל – לאן לפנות?

המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז מציע תכנית ייחודית בישראל המציעה תהליך ירידה במשקל בסיוע טיפול תרופתי מבוקר. התרופות ניתנות כחלק מתכנית טיפול מקיפה ומותאמת אישית, לאחר הליך אבחון מקצועי ומתקדם.

במהלך הטיפול עצמו מתבצעת התאמה דינמית של סוגי התרופות והמינונים שלהן כדי לאפשר ירידה מהירה במשקל, תוך ניטור תופעות לוואי בזמן אמת ובזמינות 24/7 של המרכז וליווי של דיאטן קליני לצורך שינוי תזונתי. מסגרת טיפול תומכת ומקצועית הינה הדרך הטובה ביותר לאפשר לכם להשיג את היעד של ירידה מהירה ושמירה על המשקל החדש לאורך זמן, לטובת חיים בריאים וטובים יותר.

 

שאלות ותשובות - ירידה מהירה במשקל

מומלץ לפנות אל מרפאה לטיפול בהשמנת יתר המנוסה בטיפול תרופתי בהשמנת יתר במסגרת תכנית טיפול רב תחומית, ובעל גישה לתרופות ייחודיות שיכולות להשיג מקסימום תוצאות במינימום זמן.
הדרך היעילה ביותר לרזות במהירות היא באמצעות טיפול תרופתי שניתן כחלק מתכנית טיפול מקיפה הכוללת ליווי רפואי, שילובי תרופות, ניטור תופעות לוואי, שינוי תזונתי ע"י דיאטן קליני וביצוע שינויים בהרגלי החיים.
השארת תגובה