טיפול בעודף משקל

טיפול בעודף משקל – מאיפה מתחילים?

אתם כבר מכירים את זה – המשקל מראה לכם מספר שאתם ממש לא אוהבים לראות, המראה משקפת דמות שהיא כבר בכלל לא אתם והמסקנה ברורה – חייבים לרדת במשקל. אבל למי יש כוח? כבר עשיתם כל כך הרבה דיאטות, ובכל פעם אותו תסריט – מתחילים עם הרבה מוטיבציה, מקזזים קלוריות, מוסיפים הליכה בשעות הערב ומצליחים לרדת במשקל.

אבל אז מגיעה תקופה של פיצוי, כי עבדתם כל כך קשה ומגיע גם ליהנות קצת. חיים רק פעם אחת, לא? ואי אפשר לוותר לגמרי על מתוקים, ובשעות הערב חייבים לנשנש קצת, והאלכוהול מפתה, והנה כבר המשקל מתחיל לעלות.

עבר חודש והמשקל חזר למספר המקורי אבל עכשיו נוספו לו גם תחושת כישלון ותסכול, שוב לא הצלחנו.

אז אם חיפשתם  חצי נחמה – אתם משתייכים ל-80% מהאנשים שמעלים בחזרה את המשקל שהורידו בדיאטה, כי לפעמים קל לרדת אבל קשה לשמור. אז תשכחו מכל מה שידעתם על דיאטות, כי חוקי המשחק השתנו.

טיפול בעודף משקלמהפכה

בשנים האחרונות חלה פריצת דרך של ממש בתחום טיפול בעודף משקל. הכל התחיל מההבנה שמצב של השמנה הינו מחלה של ממש וההתייחסות אליו צריכה להיות בכלים רפואיים.

כלומר לא עוד האשמה כאילו אין לכם כוח רצון ואם רק תזללו פחות תוכלו לרזות, אלא היכרות עם גורמים רבים שאינם בשליטתנו כמו גנטיקה ומחלות שונות.

בעקבות זאת התפתח תחום שלם של טיפול תרופתי בהשמנה, הכולל מגוון תרופות להורדה במשקל שפועלות במנגנונים שונים. בין השאר התרופות מסייעות בדיכוי התיאבון ומשרות תחושת שובע.

בכך הן מובילות לתהליך יעיל ומבוקר של ירידה במשקל ושמירה על המשקל החדש לאורך זמן. אבל חשוב להבין כי טיפול בהשמנה בסיוע תרופות צריך להתבצע כחלק מתוכנית מקיפה הכוללת ליווי רפואי ושינוי תזונתי, כדי להבטיח שינוי אמיתי עם מינימום תופעות לוואי ומתן כלים לשמור על המשקל לאורך זמן.

מדוע חשוב להתחיל טיפול בעודף משקל מוקדם ככל האפשר?

השמנת יתר הפכה בשנים האחרונות למגיפה גם בקרב ילדים. ע"פ הנתונים כל ילד שלישי בישראל סובל מעודף משקלף ולמצב הזה ישנן הרבה משמעויות והשלכות לעתיד. האימרה הידועה קובעת ש"ילד שמן יהיה מבוגר שמן", והיא אכן לא רחוקה מהמציאות.

השמנת יתר בקרב ילדים היא גורם סיכון למחלות בהמשך החיים כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם ובעיות נשימה כגון דום נשימה בשינה.

מחקרים קובעים כי השמנת יתר עלולה להעלות את הסיכון לסוגי סרטן שונים, חלקם יכולים להתפתח גם בגיל צעיר מאד כתוצאה מעודף המשקל. זוהי הסיבה שחשוב להתחיל טיפול בעודף משקל כבר בגיל צעיר ולא לחכות להתבססות של הרגלי תזונה ואכילה שקשה לשנות מאוחר יותר.

הבשורה הטובה היא שניתן לעבור טיפול בעודף משקל באופן מבוקר ובטיחותי אצל בני נוער, אשר ע"פ סקר שנעשה לאחרונה – מרביתם מעוניינים לרזות אבל לא יודעים איך לרדת במשקל.

טיפול בעודף משקל

לאן לפנות?

טיפול בעודף משקל הוא תהליך מורכב, אשר לוקח בחשבון מספר פרמטרים כדי להבטיח את הצלחתו לאורך זמן.

מחקרים מראים כי טיפול תרופתי בהשמנה אשר מתבצע כחלק מתוכנית מקיפה הכוללת ליווי של רופא המתמחה בטיפול בהשמנה ודיאטנית קלינית שאמונה על השינוי התזונתי, הינו הדרך היעילה והמהירה ביותר לרזות ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן.

חשוב להבין כי למרות שטיפול בעודף משקל באמצעות תרופות נחשב בטיחותי ויעיל, כאשר הוא מתבצע ללא ליווי רפואי, עלול להיות כרוך בתופעות לוואי לא נעימות.

במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה אנחנו מתאימים תוכנית טיפול אישית לכל אחד ואחת, הכוללת שילובי תרופות כדי להגיע לתוצאות מקסימליות ולהפחית תופעות לוואי, וזמינות של המרכז 24/7 כדי לנטר תופעות לוואי ולהפחית אותן.

בשיטה זו אנחנו מעלים משמעותית את היענות המטופלים ואת סיכויי ההצלחה של הטיפול. פניה למרכז הרפואי ד"ר רז יכולה להיות הצעד הראשון שלכם בדרך לחיים בריאים וטובים יותר.

אין סיבה להתפשר על איכות החיים וחשוב לזכור כי כיום ישנם כלים יעילים ופשוטים שיכולים לתמוך בתהליך טיפול בעודף משקל, בניגוד לשיטות הישנות אשר יעילותן היתה נמוכה.

המתכון להצלחה

אתם ודאי רואים סביבכם את השכן או המורה או מישהו מבני המשפחה, שפתאום רזה בצורה משמעותית במשקל. סביר להניח שרבים מהם עשו זאת בסיוע טיפול תרופתי בהשמנה, שהוא המהפכה הגדולה של תחום הטיפול בהשמנה בשנים האחרונות.

ישנם אנשים אשר מצליחים לרזות עשרות ק"ג במשקל ואף מבטלים תורים לניתוח בריאטרי, לעומת זאת ישנם גם כאלו שיספרו לכם כי הם נשרו מהטיפול בגלל תופעות לוואי או בגלל שלא הצליחו לרזות.

במרבית המקרים, הסוד להצלחה טמון בהבנת מנגנון הטיפול עד הסוף, תוך הקפדה על מעטפת רפואית תומכת. סביר שמרשם לתרופת הרזיה לא יצליח להוביל לאותה תוצאה כמו טיפול רב תחומי מקיף, הכולל פיקוח רפואי על התרופות הניתנות, שינוי תזונתי ושינוי באורח החיים.

תרופות להרזיה אינן קסם, אלא כלי יעיל ומבוקר לרדת במשקל בתוך גישה טיפול מקיפה. לכן כאשר אתם ניגשים לברר לגבי טיפול בעודף משקל, דאגו להגיע למרפאה מנוסה אשר מתמחה בתחום הזה, ויודעת מהי הגישה הנכונה אשר תאפשר לכם גם לרדת במשקל, גם להגיע ליעד שהצבתם לעצמכם וגם לשמור עליו בחייכם החדשים, מבלי להשמין בחזרה.

 

שאלות ותשובות - טיפול בעודף משקל

כדי לרדת במשקל מומלץ לפנות למרכז רפואי המתמחה בטיפול בעודף משקל באמצעות התאמת פרוטוקול טיפול אישי בתרופות להרזיה, הניתנות בליווי רפואי ובמקביל לשינוי תזונתי מבוקר.
תרופות להורדה במשקל פועלות באמצעות דיכוי התיאבון והגברת תחושת השובע, ובכך הן מובילות לירידה משמעותית במשקל. תכנית טיפול מקיפה באמצעות צוות רב תחומי מבטיחה מתן כלים שיאפשרו לשמור על המשקל החדש לאורך זמן.
השארת תגובה