טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח

טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח כל הפרטים

אנשים הסובלים מהשמנת יתר כבר מכירים את כל השיטות. מרביתם ניסו כל דיאטה אפשרית והם מבלים כבר שנים רבות על נדנדת הירידה והעליה במשקל. הם שמעו מסביב את כל העצות, ראו את כל המבטים, שמעו עלבונות מצד אחד ושיחות מוטיבציה מהצד השני וקיבלו הטפה מכל רופא שביקרו אצלו.

לפעמים זה לא עוזר. השמנת יתר בכלל והשמנת יתר חולנית היא מחלה של ממש, ובניגוד למה שרבים סבורים – השליטה עליה מועטה. אמנם אנשים עם השמנת יתר "נאשמים" בהעדר כוח רצון ובזלילת יתר, אבל פעמים רבות מאחורי השומן נמצאת גנטיקה, מחלה או מצב רפואי שתורמים לכך.

עד לאחרונה עמדה בפני האנשים הללו אופציה כמעט יחידה בדמות ניתוח בריאטרי, אבל כיום ניתן לעבור טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח.

טיפול תרופתי בהשמנה – תחליף לניתוח

בשנים האחרונות חלה פריצת דרך של ממש בתחום טיפול בהשמנה. על המדף צצו תרופות לירידה במשקל שחוללו מהפכה ולמעשה שינו את חייהם של אנשים המבקשים לעבור טיפול בהשמנה ללא ניתוח. התרופות מבוססות על מנגנונים המשפיעים על תחושת הרעב והשובע וחלק מהן מפחיתות את ספיגת המזון בגוף, ובכך מובילות לירידה משמעותית במשקל.

ישנן תרופות אשר מציגות הורדה של עשרות קילוגרמים במשקל, כאשר הן  ניתנות במסגרת תוכנית מקיפה הכוללת ליווי רפואי ושינוי תזונתי, ובכך הן מהוות טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח. למעשה ישנם אנשים אשר עברו ניתוח בריאטרי אבל כשנה לאחריו חזרו לעלות במשקל עד כדי שהיו מועמדים לניתוח נוסף. אבל טיפול באמצעות תרופות הרזיה הצליח היכן שהניתוח נכשל והוביל לירידה דרמטית במשקל, לאורך זמן.

מהי חשיבות התרופות בטיפול בשמנת יתר ללא ניתוח?

השמנת יתר היא מגיפה של ממש בישראל ובעולם, ולמעשה מהווה גורם המוות החמישי בשכיחותו. השמנה או עודף משקל גדול הם גורם סיכון למחלות רבות כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם וסוגי סרטן שונים, והשמנת יתר חולנית נחשבת היום מסוכנת ממש כמו עישון.

עם זאת, אנשים עם השמנת יתר חוששים פעמים רבות מצעד רדיקלי כמו ניתוח קיצור קיבה ולמעשה מוותרים וממשיכים להתנהל עם עודף משקל שמסכן את חייהם. טיפול תרופתי בהשמנה הוא אלטרנטיבה המציגה טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח, ולמעשה מדובר באופציה מצילת חיים עבור הסובלים מהשמנת יתר.

איך מתחילים?

השלב הראשון במסגרת טיפול בהשמנת יתר שהוא ללא ניתוח הוא פניה למרכז רפואי אשר מתמחה בטיפול בהשמנת יתר. שם מתבצע אבחון רפואי מסודר על מנת לתפור תכנית טיפול אישית לכל מטופל ומטופלת, הלוקח בחשבון את מצבם הרפואי, מחלות רקע והרגלי חיים. חשוב להבין כי אנשים עם השמנת יתר פעמים רבות מגיעים לטיפול כשהם מתוסכלים ושבעי אכזבות, וחשוב מאד לתפור להם תכנית שתתאים ליכולותיהם ותאפשר להם להתמסר לטיפול עד תומו.

לשם כך מבצע רופא המתמחה בטיפול בהשמנה שילובי תרופות אשר מגדילים את הצלחת הטיפול ומפחיתים תופעות לוואי, כדי להגביר את היענות המטופלים לטיפול. ואכן, מהר מאד מגיעות התוצאות ואנשים נדהמים באיזו מהירות וקלות המשקל נושר. קילוגרם אחרי קילוגרם נפרדים מהגוף בקצב מהיר אך מבוקר ואחראי, ולמעשה טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח יכול להוביל לירידה של 30 ואף 40 ק"ג במשקל, במאמץ מופחת.

טיפול בהשמנת יתר בלי ניתוח

למי זה מתאים?

טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח מתאים לאנשים עם השמנת יתר, אשר אולי כבר שקלו לעבור ניתוח בריאטרי אבל חוששים מהגישה הכירורגית והשלכותיה.

שיטת הטיפול התרופתי בהשמנה מספקת להם חלופה שמרנית, אשר במקרים רבים מצליחה להוביל לתוצאות לא פחות מרשימות מאשר ניתוח קיצור קיבה או מעקף קיבה, ללא הניתוח עצמו.

טיפול תרופתי בהשמנה מתאים לאנשים עם BMI מעל 30 או מעל 27 עם גורם סיכון נוסף.

יש תרופות שמתאימות לטיפול גם בילדים החל מגיל 12, והם יעילות ובטוחות. ניתן להיעזר בטיפול התרופתי גם לאחר ניתוח בריאטרי כדי למנוע עליה במשקל ואף הגעה לניתוח חוזר.

טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח מתאים לאנשים אשר נכשלו בנתיבי דיאטה שונים בחייהם ומחפשים אופציית טיפול קלה ופשוטה, אשר תאפשר להם תהליך ירידה במשקל לאורך זמן.

למרכז הרפואי ד"ר רז יש ניסיון רב בטיפול באנשים הסובלים מעודף משקל ועד השמנת יתר חולנית, שמצליחים להימנע מניתוח מסכן חיים ובכל זאת לרדת באופן דרמטי במשקל.

תהליך הטיפול מתחיל באבחון רפואי מוקפד על מנת לאתר מחלות רקע ולהתאים את הטיפול התרופתי הנכון ביותר, ע"פ מצבו הרפואי והאישי של המטופל.

במסגרת הטיפול מתבצעים שילובי תרופות ושינויים תוך כדי תנועה, כדי לשלב בין מנגנוני טיפול שונים על מנת למקסם את יעילות הטיפול לאורך זמן. את הטיפול מלווה תזונאית, אשר מתאימה למטופלים תפריט הכולל תזונה בריאה ומאוזנת, תוך התחשבות בהעדפות ובצרכים של כל אחד ואחת.

גם צרכים רגשיים נלקחים בחשבון ומי שסובל מתופעה של אכילה רגשית יוכל לקבל כלים להתמודד איתה ובעת הצורך הפניה לסיוע רגשי. המטרה היא אחת – טיפול יעיל ומבוקר שמוביל בהתמדה לירידה במשקל, תוך מתן כלים לשמור על המשקל החדש לאורך זמן.

 

שאלות ותשובות - טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח

טיפול תרופתי בהשמנה ניתן להשיג במרכז רפואי אשר מתמחה בטיפול בהשמנת יתר ומיומן בשילובי תרופות לתוצאה מקסימלית, תוך ליווי רפואי ותזונתי. רופא המתמחה בטיפול בהשמנה יכול להתאים תכנית טיפול אישית ולבצע התאמות דינאמיות של התרופות להורדה במשקל תוך כדי הטיפול.
עלויות הטיפול התרופתי בהשמנה משתנות בהתאם לסוג התרופות ותכנית הטיפול. ככלל תרופת הרזיה עולה כמה מאות שקלים בחודש, אבל כנראה שהחישוב הנכון יותר היא כמה היא חוסכת – ניתוח וטיפולים רפואיים למחלות נלוות.
השארת תגובה