קיצור קיבה ללא ניתוח

האם אפשר לעשות קיצור קיבה ללא ניתוח? כן!

עד לפני מספר שנים נרשמה עליה במספר הניתוחים הבריאטרים בישראל, זאת בהמשך לעליה הדרמטית בממדי השמנת יתר. ע"פ הנתונים כ-13% מהישראלים סובלים מהשמנה וכ-4% סובלים מהשמנת יתר, מצב שמעלה משמעותית את הסיכון לתחלואה רבה. למעשה, כיום ידוע כי השמנת יתר היא גורם המוות החמישי בעולם, בשל העלייה בסיכון לסוכרת, מחלות לב וכלי דם וסוגי סרטן שונים, ומכאן חשיבותו של טיפול בהשמנת יתר.

עד לא מזמן, אפשרות הטיפול העיקרית שעמדה בפני אנשים עם השמנת יתר שלא הצליחו לרדת במשקל בשיטות רגילות כגון דיאטות שונות, היתה ניתוח בריאטרי. ואכן היקף הכירורגיה הבריאטרית הלך ועלה, בהתאם לצורך, אבל בשנים האחרונות ניתן לראות היפוך מגמה – מספר הניתוחים לקיצור קיבה הולך ופוחת. מה הסיבה? התשובה היא אחת – תרופות להורדה במשקל.

מהו קיצור קיבה ללא ניתוח?

טיפול תרופתי בהשמנה הוא מהפכה של ממש. פריצת דרך רפואית המאפשרת לאנשים לקבל אפקט של קיצור קיבה ללא ניתוח, בטיפול נוח ונגיש. תרופות להורדה במשקל פועלות במנגנונים של דיכוי תיאבון והשראת שובע, ובכך למעשה הן מתקנות את הכשל התפקודי של המנגנון ההורמונלי הטבעי של הגוף. במקום לבחור באופציה של סכין מנתחים, ניתן לעבור טיפול רב תחומי בהשמנה הכולל מתן תרופות בפיקוח רפואי, וכך למעשה לעבור סוג של קיצור קיבה ללא ניתוח.

זוהי הסיבה לירידה בשיעור הניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. אנשים אשר חיפשו אלטרנטיבה שתחליף את סיכוני הניתוח, יכולים לקבל כדורי הרזיה כגון לומיירה או זריקות הרזיה כמו התרופה הידועה סאקסנדה, אשר חלקם ניתנים באישור מיוחד, ולהפחית באופן דרמטי ממשקלם. למעשה, גם אנשים אשר כבר עברו ניתוח בריאטרי, חוששים מפני עלייה מחודשת במשקל, ולא בכדי.

הנתונים מראים כי חמישית מהמנותחים ייאלצו לעבור ניתוח חוזר בשל כישלון הניתוח הראשון ועלייה מחודשת במשקל. כעת הם יכולים להיעזר בטיפול תרופתי בהשמנה לאחר הניתוח, ולקבל השלמה בדמות קיצור קיבה ללא ניתוח.

קיצור קיבה ללא ניתוח – איך זה עובד?

תרופות להורדה במשקל ניתנות כיום לאנשים אשר סובלים מהשמנת יתר ומחפשים קיצור קיבה ללא ניתוח, בטיפול זמין ויעיל. חלק מהתרופות כגון מונג'רו, הן תרופות שרשומות בארה"ב לטיפול בחולי סוכרת, אבל מציגות ירידה כ"כ יעילה במשקל, שעתידות לקבל בקרוב אישור לטיפול בהשמנת יתר.

ע"פ המחקרים מצליחה תרופה זו להוריד פי 2 ממשקל הגוף של הנחקרים, בזכות פעילותה במנגנון משולב על מנגנון הגברת השובע. ישנן גם תרופות כגון לומיירה אשר פועלות במנגנון שונה, ולכן מומלץ לבצע שילובי תרופות על מנת למקסם את יעילות הטיפול ולהפחית תופעות לוואי. המרכז הרפואי ד"ר רז מתמחה בביצוע שילובי תרופות ייחודיים, ומציג תוצאות מרשימות מאד בטיפול בהשמנה, בזמן קצר ולטווח ארוך.

קיצור קיבה ללא ניתוח – למי זה מתאים?

טיפול תרופתי בהשמנה ניתן במרבית המקרים לאנשים מעל BMI 30 או מעל BMI 27 עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר, כאשר חלק מהתרופות מצריכות אישור מיוחד של משרד הבריאות. הבשורה הנוספת היא שכיום ניתן לאפשר גם לילדים או לבני נוער אשר סובלים מהשמנת יתר, לעבור קיצור קיבה ללא ניתוח.

כל אותם הורים אשר חיפשו אלטרנטיבה לניתוח, מוצאים מענה בטיפול תרופתי ייעודי לילדים, באמצעות תרופות אשר נבדקו ונמצאות בטוחות בגיל הצעיר.

טיפול בהשמנת יתר בשילוב תרופות, ניתן במסגרת תוכנית רב תחומית הכוללת פיקוח רפואי צמוד של ד"ר רז, רופא מומחה ומנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה, כאשר המרכז עומד בזמינות 24/7 לטובת המטופלים. מעקב זה מאפשר לנטר תופעות לוואי, לוודא את בטיחות הטיפול ולבצע התאמה דינמית של התרופות בזמן אמת, לטובת יעילות מקסימלית של תוצאות הטיפול.

בנוסף, דיאטנית של המרכז מלווה את כל המטופלים והמטופלות, מנחה אותם להרגלי תזונה בריאים ומספקת להם סל של כלים לבצע שינוי התנהגותי ממשי בחייהם. כך יוכלו לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. בניגוד לדיאטות בזק אשר אחריהן ישנה לרוב חזרה למשקל המקורי ואף יותר, באמצעות טיפול רב תחומי ותרופתי בהשמנה, ניתן לבצע שינוי ממשי בחיים לטווח ארוך, לטובת חיים בריאים ושמחים יותר.

 

שאלות ותשובות - קיצור קיבה ללא ניתוח

אנשים עם השמנת יתר שחוששים מפני ניתוח בריאטרי, יכולים לקבל טיפול תרופתי בהשמנה אשר מוביל לאפקט זהה של קיצור קיבה ללא ניתוח, באמצעות הפחתה משמעותית במשקל.
אנשים במצב של עודף משקל גדול, יכולים לגשת לבדיקת התאמה ולגלות האם הם יכולים לקבל כדורי הרזיה או זריקות הרזיה, ולרדת במשקל במסגרת תוכנית טיפול מקיפה.
השארת תגובה