תוספי תזונה להשמנה

אנשים עם עודף משקל מכירים את החיפוש המתמיד אחרי השיטה המנצחת שתעזור להם לרדת במשקל. החל מדיאטות עונתיות של כרוב או צום לסירוגין, דרך תוספי תזונה להשמנה ועד ניתוחים בריאטריים. כל עשור והלהיט שלו. לפעמים זו דיאטה נטולת פחמימות שמככבת, לפעמים משקאות שמבטיחים הפחתה בתיאבון ולעתים תוספי תזונה שמתהדרים בסגולות שונות כגון מילוי נפח הקיבה או האצה בשריפת שומנים. הסיבה לכך פשוטה – קשה מאד (עד בלתי אפשרי) לנהל חיים שלמים המבוססים על דיאטות, הימנעות ממאכלים אהובים וספירת קלוריות.

זוהי הסיבה שכ-80% מהאנשים שעושים דיאטה מעלים במשקל לאחר מכן מחדש, כי לעתים קל יחסית לרדת במשקל אבל קשה לשמור עליו לאורך זמן. לכן ישנה ציפייה למצוא כלי עזר אשר יסייע לנו לרזות לאורך זמן, ונשאלת השאלה האם תוספי תזונה להרזיה יכולים להיות הכלי הזה?

תוספי תזונה להשמנה – האם זה באמת עובד?

נקדים ונאמר ששוק תוספי התזונה הינו תחום מתעתע שעשוי לבלבל מאד. תוספי תזונה אינם תרופה ואסור לקשור להם סגולות ריפוי, עם זאת בהחלט ישנם תוספי תזונה אשר יכולים לתרום לתהליכים פיזיולוגיים ולשפר את הבריאות והתחושה הכללית במגוון תחומים. השאלה האם תחום טיפול בהשמנה הינו אחד מהם? האם תוספי תזונה להשמנה באמת עושים את העבודה?

ההבטחות שנקשרות ביכולות של תוספי תזונה להרזיה הן רבות ומגוונות – אומרים לנו שהם מאיצים פירוק שומנים. ממלאים את נפח הקיבה, מגבירים את תחושת השובע, מפחיתים תיאבון ותורמים לירידה במשקל. אז צריך להתייחס להבטחות הללו במידת האמון הראויה.

בפירוש ישנם תוספים, כמו גם חליטות מסוימות או צמחי מרפא אשר יכולים לתרום במידה מסוימת לתהליכים מטאבוליים אשר מובילים לירידה במשקל. השאלה באיזו מידה? האם אנשים עם השמנת יתר או עודף משקל יכולים להסתפק בנטילת תוספי תזונה על מנת לרדת במשקל? סביר להניח שלא. בין אם אתם נמצאים מרחק של 3 קילו מהאושר ומבקשים לשטח מעט את הבטן, ובין אם אתם סובלים מהשמנת יתר או עודף משקל ניכר, התשובה נמצאת ככל הנראה במקום אחר.

הבטחה שמתממשת

הזכרנו את רשימת ההבטחות הנקשרת בתוספי תזונה להשמנה, אז בהחלט ישנו כלי אשר מצליח לקיים את ההבטחות הללו – ואלו הן תרופות לירידה במשקל. מדובר בתרופות מוכחות מחקרית, אשר מבוססות על טיפול תרופתי שנועד לחולי סוכרת, ופועלות במנגנונים שונים של דיכוי תיאבון והשראת תחושת שובע.

בשנים האחרונות התברר כי נטילת התרופות הללו יכולה להוביל לירידה של עשרות קילוגרמים במשקל, והן יכולות להוות תחליף לניתוחים בריאטריים בקרב אנשים עם השמנת יתר. יתרה מכך, גם אנשים אשר עברו כבר ניתוח בריאטרי, יכולים להסתייע בטיפול תרופתי להרזיה על מנת למנוע עלייה מחודשת במשקל והגעה לניתוח חוזר – תופעה אשר מתרחשת אצל חמישית מהמנותחים הבריאטריים.

תוספי תזונה להשמנה

הפכה בתחום הטיפול בהשמנה

אין ספק שתרופות להרזיה הן מהפכה של ממש – הכלי שכולם חיכו לו ומשנה את כללי המשחק בתחום טיפול בהשמנת יתר. אבל חשוב להבין שהתרופה היא לא קסם. כדאי להיפרד מהאשליה שניתן לגשת לרופא המשפחה, לקבל מרשם לתרופת פלא ולרזות.

טיפול תרופתי בהשמנה חייב להתבצע במסגרת תוכנית טיפול מקיפה הכוללת פיקוח רפואי וליווי תזונתי, על מנת להשיג את היעד המבוקש – ירידה מהירה, מבוקרת ובטוחה במשקל, לאורך זמן. כל מי שמוותר על המסגרת התומכת, סביר שימצא את עצמו מול כישלון נוסף וחמור מכך – חשוף לנזק בריאותי. רק בשבועות האחרונים התפרסמו מספר ידיעות על אנשים אשר נזקקו לאשפוז עקב נטילה לא מבוקרת של תרופת הרזיה, ללא פיקוח רפואי מתאים.

אז איך עושים את זה?

לא בהכרח תוספי תזונה להשמנה, ירידה נכונה ומשמעותית במשקל יכולה להתבצע באופן היעיל ביותר במסגרת מרפאה לטיפול בהשמנת יתר, אשר מתמחה במתן טיפול תרופתי מתאים שתומך בתהליך ההרזיה. המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז מציע תוכנית ייחודית בארץ, הכוללת שילובי תרופות בהתאמה אישית לכל אחד, תוך פיקוח רפואי מתמיד ושינוי דינאמי של התרופות והמינונים במהלך הטיפול.

דבר זה חשוב במיוחד – הן עקב מגוון התרופות שהשוק מציע ורבים כלל אינם מכירים והן על מנת להפחית תופעות לוואי כתוצאה מתרופה כזו או אחרת, אשר יכולה להיות מוחלפת בתרופה מתאימה יותר. בנוסף כולל הטיפול ליווי תזונתי מותאם אישית, המתחשב בהרגלי החיים וההעדפות של כל מטופל ומטופלת ומעניק סט כלים לביצוע שינוי ממשי באורח החיים לאורך זמן. כך ניתן לוודא כי המשקל החדש יישמר גם לאחר סיום תהליך הטיפול האקטיבי, לטובת חיים בריאים ושמחים יותר במשקל מאוזן.

 

שאלות ותשובות - תוספי תזונה להשמנה

תוספי תזונה להשמנה הם תרכובות המכילים חומרים אשר יכולים לעודד תהליכי הרזיה במצבים של עודף משקל קל, אבל יעילים הרבה פחות עבור אנשים עם עודף משקל ניכר או השמנת יתר.
תרופות להרזיה פעולות ברובן במנגנון של חיקוי פעולת הורמונים טבעיים, אשר משרים תחושת שובע במוח ומדכאים את התיאבון ובכך הן מובילות לתהליך הרזיה מהיר ומבוקר, לטווח ארוך.
השארת תגובה