מגזין המרכז הרפואי
לטיפול בהשמנה

רישום לנויזלטר

מרפאה לטיפול בהשמנה

מרפאה לטיפול בהשמנה

מרפאה לטיפול בהשמנה לעומת הרזיה באופן עצמאי – מה הוכח כיעיל יותר בטווח הארוך? השמנת יתר ועודף משקל מהווים עניין בריאותי מורכב, ומומחים רפואיים כבר

למאמר »
איך לרדת מהר במשקל

איך לרדת מהר במשקל

איך לרדת מהר במשקל – הלכה לעשה אם אתם סובלים מהשמנת יתר ועודף משקל, ניסיתם כבר הכל, וכעת אתם מחפשים איך לרדת מהר במשקל תוך

למאמר »
יחד מטפלים בהשמנה

יחד מטפלים בהשמנה

הקונספט המרכזי בכל טיפול הוא כי יחד מטפלים בהשמנה – משמע המטופל והצוות המקצועי התומך לוקחים יחדיו חלק פעיל בהצלחת הטיפול. השמנה היא מחלה כרונית

למאמר »
איך לרדת מהר במשקל

איך לרדת מהר במשקל

איך לרדת מהר במשקל – הלכה לעשה

אם אתם סובלים מהשמנת יתר ועודף משקל, ניסיתם כבר הכל, וכעת אתם מחפשים איך לרדת מהר במשקל תוך התנהלות שלא מבוססת על ספירת קלוריות, הרעבה, צומות, שקילות יומיומיות – שלכם ושל כמויות המזון – המאמר הזה הוא בשבילכם. לפניכם כל המידע לגבי השמנת יתר, סוגי המאכלים המועדפים לירידה במשקל ולהפחתה בתיאבון, והפעילות הגופנית היעילה ביותר – כדי שתרדו במשקל, תשפרו את הבריאות המטאבולית ותשמרו על התוצאות לאורך זמן.

מעבר לאסתטיקה

'השמנת יתר' פירושה הצטברות עודפי שומן בגוף באופן שמסכן את הבריאות, ויכול להוביל לסוכרת, למחלת לב, ללחץ דם גבוה, למחלות פרקים, לדום נשימה בשינה, לשבץ וגם לסיבוכים מהקורונה.

כשאתם שואלים איך לרדת מהר במשקל יש לכך השלכות מעבר לעניין האסתטי. השמנה מוגדרת עפ"י ארגון הבריאות העולמי כמחלה כרונית חוזרת ונשנית, המדורגת במקום השביעי מכלל גורמי התמותה ממחלות בעולם. מעל ל-650 מיליון בני אדם בעולם סובלים מהדבר שנקרא עודף משקל, ואילו מחלת ההשמנה בישראל פגעה בכמחצית מהאוכלוסייה הבוגרת.

שינויים קטנים – הצלחות גדולות

החדשות הטובות הן, שישנם צעדים פשוטים שתוכלו ליישם כדי להפחית ממשקלכם. זכרו, אפילו ירידה כלשהי במשקל יכולה לעשות הבדל משמעותי – לבריאותכם ולהרגשה האישית שלכם. אז איך לרדת מהר במשקל מבלי לפגוע בבריאות? כהתחלה, כוונו להפחתה של 1/2 – 1 ק"ג בשבוע. אנשים הסובלים מהשמנת יתר ועודף משקל צריכים להשיל 5-10% מהמשקל לאורך 6 חודשים. מחקרים מראים כי חשוב שההתקדמות תהיה קבועה, תוך שינוי אורח החיים באופן שתוכלו לדבוק בו לכל החיים.

בניגוד לדעה הרווחת, אין צורך לוותר לגמרי על הפחמימות, גם כאן האיכות חשובה יותר מהכמות. מחקרים מראים שדגנים מלאים וקטניות תורמים לשובע לאורך זמן ומסייעים למניעת עלייה במשקל.

במקביל, הורידו סוכרים ועמילנים פשוטים – זה יסייע להפחית את הרעב, לצרוך פחות קלוריות, ובמקום לשרוף פחמימות להפקת אנרגיה, הגוף יתחיל לשרוף עודפי שומן. גם הפרשת האינסולין תפחת, הכליות יפרישו עודפי נתרן ומים – מה שיוריד את הנפיחות בגוף ואת משקל הנוזלים המיותר.

דיאטנים מספרים כי ניתן להפחית באופן זה כ-4 ק"ג כבר בשבוע הראשון, ומחקר בנשים עם השמנת יתר מצא כי בטווח הקצר, דיאטת זו היתה יעילה יותר מדיאטה דלת שומן. העמיסו ירקות דלי פחמימות על הצלחת. הם גדושים בויטמינים, מינרלים, וסיבים החשובים לבריאותכם והם ישתלבו נהדר עם מנת חלבון דלת שומן.

לא לשייקים כן לשומנים בריאים

כשאתם נתקלים באינסטגרם בתמונות מפתות של מיצי פירות ושייקים טבעיים, עצרו: מיצים ושייקים מקשים על הירידה במשקל. מחקרים מראים כי הגוף שלנו לא "מתרגם" את הקלוריות ממאכלים נוזליים במידה שווה למאכלים מוצקים, כך שאנו עלולים ללגום כמות עצומה של קלוריות בארוחה נוזלית שכזו, עד שנגיע לשובע. זאת אף מבלי שהזכרנו תוספות של חלב או קרם קוקוס, טחינה וחמאות אגוזים. אם אתם שואלים איך לרדת מהר במשקל פשוט העדיפו מזונות בריאים שדורשים סכו"ם במקום קש.

לשומנים איכותיים, כמו באגוזים, שמן זית, אבוקדו ודגים, יש תפקיד חשוב בדיאטה בריאה. מחקרים מראים כי אכילתם מפחיתה רעב ושולחת מסר למוח להפסיק לאכול כשמגיעים לשובע. חטיפים דלי שומן לרוב מפוצצים בסוכר או בעמילן מעובד כדי לפצות על הטעם, אך הם גורמים לעלייה מהירה של רמות הסוכר והאינסולין בדם, מה שגורם לרעב מוגבר ולעלייה במשקל.

אינטרוולים ומשקולות תחילה

מחקרים מראים שאימון אינטרוולים של '30 שניות ספרינט', מנוחה 4 דקות, וחוזר חלילה לפחות 4 פעמים, יתרום ליותר שריפת שומן מאשר הליכה או ג'וגינג בקצב קבוע במשך שעה. אימוני משקולות ישתלמו לכם יותר מקרדיו: הם בונים מסת שריר ובכך מגבירים מטבוליזם ושריפת שומנים. השתמשו במשקולות חופשיות, מכשירי משקולות בחדר הכושר, רצועות או עשו שכיבות שמיכה, פלאנק וסקוואטים.

איך לרדת מהר במשקל: חשיבות הליווי המקצועי

מחקרים מראים כי טיפול בהשמנת יתר יעיל יותר כשהוא נעשה בתמיכה מקצועית רב-תחומית, הכוללת דיאטנים ורופא המתמקצע בתחום. הדיאטנים ירכיבו לכם תכנית תזונתית בהתאמה אישית, המבוססת במדויק על הרכב גופכם וצרכיו, ינחו אתכם איך לרדת במשקל באופן המהיר ביותר, וילוו אתכם לאורך כל התהליך כדי להטמיע שינוי באורח החיים ולשמור על התוצאות.

הרופא יאבחן האם קיימות סיבות רפואיות להשמנה, את הטריגר האינדיבידואלי שלכם למחלת ההשמנה, ועל בסיס זה, יתאים תרופות לירידה במשקל במקרה הצורך. זהו אבחון שיכול להתאים במצבים מגוונים מאוד, כמו למשל, כשאישה לא מצליחה לרדת במשקל מעל גיל מסוים.

לסיכום, אם תשאלו אותנו איך לרדת מהר במשקל, מניסיוננו, כל התנהלות קיצונית המבוססת על ספירת קלוריות, הרעבה או הימנעות ממזונות תוביל תמיד להשתוקקות ללא שובע, לכישלונות חוזרים ולתחושת מחסור תמידית. במרכז הרפואי להשמנה של ד"ר רז אנו מתמחים בגישת נון-דיאט, המערבת תוכנית טיפול ממוקדת, בליווי אישי של מערך תומך המשלב צוות מקצועי: רפואי, תזונתי ורגשי, שיביא לשינוי אורחות חיים ולשימור התוצאות לאורך זמן.

השארת תגובה

envelope foter
זה הזמן להתחיל את
הטיפול שלכם בהשמנה
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:












    [media_param]

    דרכים נוספות
    לדבר איתנו

    דרכים נוספות לדבר איתנו

    כל הזכויות שמורות למרכז הרפואי לטיפול בהשמנה – ד”ר רז 2021
    שיתוף ב facebook
    שיתוף ב linkedin
    שיתוף ב whatsapp
    שיתוף ב email
    שיתוף ב print