מגזין המרכז הרפואי
לטיפול בהשמנה

רישום לנויזלטר

מרפאה לטיפול בהשמנה

מרפאה לטיפול בהשמנה

מרפאה לטיפול בהשמנה לעומת הרזיה באופן עצמאי – מה הוכח כיעיל יותר בטווח הארוך? השמנת יתר ועודף משקל מהווים עניין בריאותי מורכב, ומומחים רפואיים כבר

למאמר »
איך לרדת מהר במשקל

איך לרדת מהר במשקל

איך לרדת מהר במשקל – הלכה לעשה אם אתם סובלים מהשמנת יתר ועודף משקל, ניסיתם כבר הכל, וכעת אתם מחפשים איך לרדת מהר במשקל תוך

למאמר »
יחד מטפלים בהשמנה

יחד מטפלים בהשמנה

הקונספט המרכזי בכל טיפול הוא כי יחד מטפלים בהשמנה – משמע המטופל והצוות המקצועי התומך לוקחים יחדיו חלק פעיל בהצלחת הטיפול. השמנה היא מחלה כרונית

למאמר »
לרדת במשקל מהר

לרדת במשקל מהר

מנסים לרדת במשקל מהר? לפניכם 7 עובדות חשובות על הרזיה מאת רופאים ודיאטנים קליניים, שאתם פשוט חייבים להכיר

שאלנו את אנשי המקצוע שלנו – רופאים ודיאטנים קליניים שמתמחים בתחום ההשמנה, מהם הדברים הכי חשובים בתחום הירידה במשקל שהרבה אנשים לרוב מפספסים. אז קבלו את הטיפים המקצועיים שלהם לגבי איך לרדת במשקל, שעל הדרך לבטח ינפצו לכם לא מעט מיתוסים נפוצים.

תבדקו את התרופות שאתם נוטלים

מספר תרופות מרשם נפוצות המיועדות למצבים רפואיים כרוניים, כגון יתר לחץ דם, סוכרת ודיכאון, ידועות כ- "weight positive", כלומר הן עלולות לגרום לעלייה במשקל, או לחלופין להקשות על הפחתת עודף משקל. עובדה זו חשובה בפרט עבור אנשים שמאמצים דיאטה, לעיתים קיצונית, ומצפים לרדת במשקל מהר אך לבסוף נוחלים כישלון ואכזבה. לכן אם אתם מטופלים בתרופות כרוניות, התייעצו עם הרופא לגבי אלטרנטיבות תרופתיות ניטרליות או כאלו שדווקא יעודדו הפחתה במשקל (תרופות שהן ("weight negative".

תבדקו את תפקוד בלוטת התריס שלכם, אבל בדרך הנכונה

אם אתם לא מצליחים לרדת במשקל, דעו, שישנם אנשים הזקוקים להערכת תפקוד בלוטת התריס, מעבר להערכה הסטנדרטית. מניסיונם של אנדוקרינולוגים שונים, אצל אחוז ניכר מהאנשים עם השמנת יתר ועודף משקל, בעוד שערכי הפרופיל הכללי עשויים להיות בטווח הנורמה, בפועל עשויה להיות בעיה.

לכן כחלק מתהליך ההערכה המקדמי של טיפול בהשמנת יתר ועודף משקל, יש מקום להתייעץ עם רופא ולבדוק לא מעט פרמטרים שונים המתקשרים לתפקודי בלוטת התריס, כאשר את התוצאות כדאי להשוות לערכים האופטימאליים במקום לערכי הנורמה. מהניסיון הקליני עולה, כי אצל אחוז מסוים מהנבדקים עלול להתגלות מצב של תת-פעילות בלוטת התריס – גורם מהותי לעלייה במשקל, שגם ימנע מכם לרדת במשקל מהר.

אלכוהול מפריע לרדת במשקל מהר

אלכוהול לא רק מכיל "סתם קלוריות ריקות", אלא יש לו השפעה עצומה ועמוקה יותר על תהליך הירידה במשקל. הוא יכול להפריע ולעכב את המטבוליזם (חילוף החומרים) של שומנים, מה שיקשה בפועל על הירידה במשקל. מלבד זאת, משקאות אלכוהוליים מכילים תוספת של פחמימות (וקלוריות), מה שיקשה עוד יותר על הירידה במשקל, וזאת גם אם תפחיתו משמעותית את צריכת הקלוריות הכללית שלכם. אם קשה לכם לוותר לגמרי על אלכוהול ואתם עדיין תוהים איך לרדת במשקל מהר, לכל הפחות הזמינו משקה שניתן ללגום ממנו מעט ולאט, כמו כוס יין יבש למשל.

לא כל הקלוריות שוות בערכן

קלוריות אינן רק קלוריות. יש מאכלים שמלבד אספקת קלוריות, גם יזינו את הגוף, ישמרו ויגנו על מסת השריר ויקדמו מטבוליזם תקין – כגון חלבונים דלי שומן, ירקות ופירות טריים ודגנים מלאים. לעומת זאת, יש מזונות שיספקו לכם קלוריות, אך לא הרבה מעבר לכך מבחינה תזונתית, כגון דגנים "לבנים" מאכלים מעובדים וסוכרים שהוספו למזון. זה נכון שבאופן כללי הגבלה קלורית היא נכונה לכל תהליך של ירידה במשקל. אך מי שרוצה לרדת במשקל מהר, כדאי שידע כי כדי להשיג את המטרה חשוב לא פחות לבחור בכמה שיותר מזונות מזינים, משביעים לאורך זמן, וגם כאלו שמקדמים בפני עצמם ירידה במשקל.

שינה כ"חולייה החסרה" בתהליך ההרזיה

אם תשאלו רופאים ואנשי מקצוע מתחום ההשמנה, הם יגידו לכם שהם מתייחסים לשינה כאל עמוד התווך השלישי בכל הקשור להרזיה. שינה של פחות מ- 7-9 שעות בלילה, גורמת לעלייה בהפרשת הורמון הרעב גרלין ולירידה בהפרשת הורמון השובע לפטין, וכל זה מוביל למה שמכונה רעב מדומה. חוסר שינה אף מהווה גורם שמפריע לשליטה בדחף לאכול, ויש הטוענים שהוא גורם המעודד אכילה רגשית, מקשה לשלוט בכמויות ובבחירות מזון מושכלות. למה זה קורה? פשוט מאוד: קחו חוסר שינה, שלבו אותו עם עלייה ברמת הרעב ועם חוסר שליטה בדחף לאכול והרי לכם מתכון לאכילה רגשית בלתי נשלטת וחוסר יכולת לרדת במשקל מהר.

בדקו את רמות ההורמונים שלכם

אם כבר ניסיתם ויישמתם הכל ועדיין לא ירדתם במשקל, כדאי להתייעץ עם רופא המתמקצע בתחום של טיפול בהשמנת יתר, שיבחן באופן מעמיק יותר את התהליכים ההורמונליים בגופכם. תזונה ופעילות גופנית הם לא הכל – גם רמות ההורמון קורטיזול, בלוטת התריס ושאר הורמוני הסטרס שיצאו מאיזון עשויים לחסום את הצלחת התהליך.

כך למשל, אם את אישה בדיאטה ואת לא מצליחה לרדת במשקל, ובמקביל את סובלת מנשירת שיער, מהשמנה בעיקר בטנית, משיעור יתר בגוף, מבעיות מחזור או מבעיות בכניסה להיריון, יתכן מאוד כי את נמנית על מספר לא מבוטל של נשים עם שחלות פוליציסטיות – מצב המתאפיין בחוסר איזון הורמונלי על רקע עלייה ברמות הורמוני המין הגבריים. אך אל דאגה, עם הטיפול הנכון גם את תצליחי לרדת במשקל מהר למדי.

אין דיאטה מושלמת

אין למעשה דיאטת "one-size" שמתאימה לכולם. דיאטה קטוגנית, פליאו, דלת שומן, ללא סוכר וגלוטן, טבעונית – האפשרויות הן רבות ומגוונות. אולם כל רופא המתמקצע בתחום השמנת יתר יגיד לכם שדיאטה חייבת להיות מותאמת-אישית לאדם ולכל הגורמים המשפיעים על בריאותו.

לכן בבניית אסטרטגית ניהול המשקל חייבים להיות מעורבים אנשי מקצוע מתחום ההשמנה, שיתאימו למטופל תזונה מדויקת עבורו ויסייעו לו לאמץ שינוי באורח החיים לטווח הארוך. אחרת, סתם לרדת במשקל מהר הוא משהו שלא יחזיק מעמד זמן רב. בשורה התחתונה – מה שמתאים עבור אדם אחד, לא בהכרח יתאים עבור אדם אחר ואף עשוי לפגוע בבריאותו, או שהשינוי פשוט לא יהיה יעיל מספיק.

לסיכום, ירידה במשקל היא הדרך, לא היעד

מה שחשוב שאנשים באמת יפנימו, הוא שירידה במשקל ותמיכה בתחזוקת המשקל, הם 2 הצדדים של אותו המטבע. רוב האנשים פשוט מחפשים דרך קלה לרדת במשקל מהר ככל שניתן, מבלי לעשות שינוי אמיתי, ארוך טווח, בהרגלי התזונה ובאורח החיים.

הם אומרים לעצמם שתחילה הם ירזו, ואחר כך הם ידאגו לתחזוקה של המשקל. אך כשאדם אומר "אני מתחיל דיאטה", מה שמשתמע הוא שיגיע הרגע שהוא גם יפסיק אותה מתישהו. אך תחשבו על שינוי ההרגלים בעת הדיאטה, כאל אימון לקראת התחזוקה של המשקל החדש והשימור שלו לטווח הארוך. תתמקדו בשינויים התנהגותיים בכל הקשור לאכילה – הם חשובים הרבה יותר ממשקל היעד שבטווח הקצר.

השארת תגובה

envelope foter
זה הזמן להתחיל את
הטיפול שלכם בהשמנה
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:












    [media_param]

    דרכים נוספות
    לדבר איתנו

    דרכים נוספות לדבר איתנו

    כל הזכויות שמורות למרכז הרפואי לטיפול בהשמנה – ד”ר רז 2021
    שיתוף ב facebook
    שיתוף ב linkedin
    שיתוף ב whatsapp
    שיתוף ב email
    שיתוף ב print