לרדת במשקל בקלות מבלי לפגוע בגוף

לרדת במשקל בקלות

אין אדם, אישה או גבר, שניסה לרדת במשקל, ולא חווה תסכולים וקשיים לאורך זמן, ללא קשר ל"שיטת" הדיאטה. זאת משום שברגע שאנו מחליטים לרדת במשקל, לרוב נאלץ להתמודד באופן יומיומי עם סוג של משטר תזונה נוקשה כזה או אחר, הגבלות וויתורים על מזונות אהובים, תחושות של רעב, חשקים למזונות "אסורים" ופיתויים שנתקשה לעמוד בהם לאורך זמן. ולא זו בלבד אלא שלבסוף – ואת זה גם מוכיחים המחקרים, ברגע שאנו סוטים מאותו משטר דיאטה נוקשה, אנו עולים את כל מה שהפחתנו, ואף יותר מכך.

כיום יש שלל טרנדים בתחום הדיאטות, וכולם מבטיחים את הדרך הקצרה ביותר להרזיה. דיאטות מסוימות מצדדות בהימנעות מפחמימות כדי לקדם ירידה מהירה מאוד במשקל. אך אם תשאלו אנשי מקצוע מוסמכים איך לרדת במשקל, הם יסכימו שכך ניתן להוריד די מהר עד 4.5 ק"ג, אך מה שירד קודם הוא בעיקר נוזלים ומעט שומן.

אבל משום שרובנו לא באמת מסוגלים להימנע לאורך זמן מפחמימות, סביר להניח שההימנעות תסתיים לבסוף בהתקף של זלילה. אבל התקפי זלילה שנמשכים לאורך זמן, משיגים בסופו של דבר את המטרה ההפוכה – היא השמנת יתר, שהפכה בארץ ובעולם למגפה של ממש, ולא רק זאת, אלא שכ- 65-95% מאלה שהצליחו להוריד ממשקלם חזרו לבסוף למשקלם המקורי – כך עפ"י מחקרים עדכניים.

עובדה זו אינה מפתיעה, משום שכיום קיים מידע רב בנושא של עודף משקל והשמנת יתר וכל מי שרוצה לרדת במשקל מהר, מובטח לו שימצא המון אינפורמציה שמציפה את הרשת בחיפוש פשוט בגוגל. אולם למרות זאת, העובדה כי השמנת יתר היא כה נפוצה, מלמדת כי רוב המידע הנגיש על לרדת במשקל בקלות פשוט אינו מספק.

מחקרים מוכיחים שוב ושוב כי האתגר הגדול ביותר הוא היכולת לשמר את המוטיבציה והתוצאות לאורך זמן, ולאו-דווקא מהירות הירידה במשקל. לכן מה שחשוב באמת הוא, לקבל ייעוץ מקצועי באופן פרטני, מאוזן ומותאם אישית.

לרדת במשקל בקלותלרדת במשקל בקלות מהר ונכון

רבים מאלו שרוצים לדעת לרדת במשקל בקלות, אינם מבינים כי ירידה מהירה תגרום דווקא להאטת קצב חילוף החומרים ותכניס את הגוף למצב של מצוקה. כך שבפועל הגוף ינסה להגן על עצמו ע"י הגברת תחושת הרעב, אגירת שומן ברקמות ועלייה חוזרת במשקל. לכן גם אם ישנן דיאטות שמבטיחות ירידה מהירה במשקל, לא מומלץ להתפתות לכך בקלות ראש, מאחר ולא מובטח לכם שתישארו רזים.

להיפך, מחקרים מראים כי שינוי שמותאם לגופינו ולסגנון החיים שלנו, אשר מבוסס על תזונה נכונה עם כל אבות המזון, יאפשר לנו להגיע לשובע לאורך זמן ולשלוט באופן אופטימלי בתחושות של רעב, מה שיתרום לירידה הדרגתית אך משמעותית במשקל, שתוצאותיה ישמרו.

כך שהתשובה לשאלה לרדת במשקל בקלות טמונה באימוץ שיטת אכילה מאוזנת בגישת ה- "נון-דיאט", בה מותר לאכול הכל מהכל, שתתרום להפחתת ההתעסקות היומיומית באוכל ובצורך לנשנש כל הזמן. שיטה זו תאפשר ללמוד לזהות מהו רעב אמיתי, להבדיל מרעב מדומה או אכילה רגשית, ודווקא אז, הקילוגרמים יתחילו לנשור, מבלי לעלות בחזרה.

להרזות עם ליווי רפואי – כל היתרונות

להבדיל מדיאטות בזק, שלרוב מבטיחות לרדת במשקל בקלות, אך נכשלות בהבטחתן בטווח הארוך, כשאת התהליך מלווה רופא המתמקצע בתחום ההשמנה, מובטח לכם טיפול מובנה ומבוקר שניתן להגדירו כמשנה חיים.

בתחילת הטיפול הרופא יקבל את המטופל לשיחה אישית והערכה רפואית, הכוללת בחינה של כל הגורמים האינדיבידואליים לעלייה במשקל, כולל סיבות להשמנת יתר, ההיסטוריה המשפחתית וגורמים גנטיים  להשמנה,  הרכב הגוף ומדד ה-  BMR(הקצב המטאבולי הבסיסי). בתום ההערכה יוחלט על משקל היעד ומשך הזמן המצופה להשגתו.

בנוסף, כשהליווי הרפואי משלב מעקב צמוד של דיאטנים, הם יבחנו דרך לרדת במשקל בקלות, ספציפית עפ"י הרכב הגוף של המטופל, סוגי המזון שהכי יעילים עבורו (מינוס אלו שפחות), וכאלו שיתרמו עבור תחושת שובע ממושכת.

זאת במקום להיצמד לתפריט נוקשה, מובנה מראש, עם אין ספור הגבלות שרירותיות, שהופך לקשה ליישום לאורך זמן. כך ניתן להבטיח שתאכלו בריא ומאוזן וגם שלא תתעסקו יותר עם רעב בלתי נשלט. הטיפול הרפואי מתאים לכל מגדר וגם למצבים תלויי-גיל, כולל אם את אישה ואת לא מצליחה לרדת במשקל על רקע הפסקת המחזור וכניסה לגיל המעבר, וכבר ניסית אין ספור דיאטות.

טיפול בהשמנת יתר ועודף משקל עם תרופות הרזיה

מטופלים עם BMI מעל 30 או BMI 27 וגורם סיכון למחלה הקשורה להשמנה, יוכלו להתייעץ עם רופא המתמקצע בתחום, לגבי הצורך של טיפול בהשמנת יתר. לאחר קבלת התמונה הרפואית, תותאם להם תוכנית טיפול שתתן את המענה האפקטיבי לגבי לרדת במשקל בקלות ככל שניתן, בצורה הנכונה ביותר.

תרופות לירידה במשקל עובדות על מנגנוני הרעב והשובע שיצאו מאיזון ועל וויסות התיאבון של המטופל, כדי שלא ירגיש רעב תמידי. יתרונן הגדול של התרופות טמון גם בסיוען בהרזיה וגם בשמירת התוצאות לאורך זמן. התרופות בישראל הן תרופות מרשם שאושרו על ידי משרד הבריאות וה- FDA.

התוכנית הטיפולית בכללותה משלבת פגישות מעקב סדירות עם הרופא המטפל וצוות של תזונאים קליניים, היא מתמקדת בצרכים האישיים של המטופל, ומסייעת להקנות הרגלי תזונה חדשים וכלים לאורח חיים בריא אשר ישלימו את הטיפול התרופתי.

היתרון בתוכנית טיפול מעין זו, היא שהיא אינה מערבת דיאטה חד פעמית בשיטה כלשהי שנותנת מענה רק לגבי לרדת במשקל בקלות, אלא היא מבססת שינוי מהותי בצורת החשיבה – לנצח, תוך אימוץ הרגלי אכילה בריאים ואכילה של הכל מהכל. לכן קל להתמיד בשינוי לאורך שארית החיים ולשמר את התוצאות.

רז הגואל הינו רופא מומחה העוסק ברפואה למעלה מ-15 שנים. מתמחה בהענקת טיפול רפואי מותאם אישית בהשמנת יתר

שאלות ותשובות - לרדת במשקל בקלות מבלי לפגוע בגוף

השארת תגובה