מגזין המרכז הרפואי
לטיפול בהשמנה
רישום לנויזלטר
ירידה במשקל
ירידה במשקל

ירידה במשקל – שלושת הדברים המשותפים לכל הדיאטות שבאמת עובדות תקראו לכך איך שתרצו: תוכנית תזונתית, אורח חיים, דיאטה וכו’, אך האמת היא שבין אם

למאמר »
השמנה

מפסיקים להתנדנד – נמאס לכם להתנדנד במשקל?

אם תשאלו כל דיאטן קליני או רופא איך יורדים במשקל מהר, סביר להניח שהוא יאמר לכם שדיאטת כסאח מהירה היא לא הגישה הכי בריאה. ברוב המקרים התוצאה הסופית תהיה דווקא הפוכה: עלייה חוזרת במשקל (לעיתים עם תוספת), מה גם שבדרך כלל מדובר בהפחתה של נוזלים ומסת שריר בעיקר. למרות זאת, הניסיון מלמד כי יש אנשים שזקוקים לתוצאות מהירות כדי לחוש הצלחה וביטחון בתהליך וגם כדי לפתח מוטיבציה, כזו שתאפשר להם ליישם שינויים ארוכי טווח באורח החיים – כי זו הרי המטרה האולטימטיבית, וגם הדרך הטובה ביותר לשמור על תוצאות הירידה במשקל לטווח ארוך.

אז אם נמאס לכם להתנדנד במשקל אך אתם עדיין רוצים לבנות מוטיבציה, תחילה על ידי הפחתת מספר קילוגרמים באופן יחסית מהיר, יש מספר דברים שחשוב שתדעו כבר עכשיו.

איך יורדים במשקל מהר – מה אומרים המחקרים?

חלק מהמחקרים מצביעים במפתיע, על כך שקצב הירידה במשקל לא בהכרח משליך על התוצאות ארוכות הטווח של התהליך. במחקר שפורסם בכתב העת המוערך The Lancet Diabetes & Endocrinology השתתפו 200 איש עם השמנת יתר. בשלב הראשון, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: אחת של ירידה מהירה במשקל במשך 12 שבועות, והשנייה של ירידה הדרגתית במשקל במשך 36 שבועות. בשתי הקבוצות תוכנית העל הייתה ירידה במשקל של 15%. אלו שירדו 12.5% ומעלה במהלך השלב הראשון, עברו לשלב השני שמטרתו הייתה שמירה על המשקל החדש במשך 144 שבועות. בתום המחקר התגלה כי גם המשתתפים שירדו במשקל בהדרגה וגם אלו שהיו בקבוצת הירידה המהירה במשקל, העלו את רוב המשקל שהופחת בחזרה. החוקרים הסיקו כי תוצאות המחקר סותרות את ההנחיות התזונתיות הרשמיות, המבוססות על ההנחה שירידה מהירה במשקל גורמת  לעלייה מהירה יותר במשקל.

אז אם נמאס לכם להתנדנד במשקל ואתם שואלים איך יורדים במשקל ביעילות? תוצאות המחקר בהחלט תומכות בניסיון שנצבר במרכז לטיפול בהשמנה של ד”ר רז הגואל, לפיו – כדי לשמור על המשקל החדש צריך להכניס שינויים בתזונה שניתן ליישם לאורך זמן. במילים אחרות אצלנו דוגלים בשיטת הנון דיאט.

כדאי שתאכלו כמה שפחות מהמאכלים הבאים כדי לרדת במשקל:

איך יורדים במשקל יחסית מהר ומפסיקים להתנדנד אתם שואלים? רוב הטקטיקות מתמקדות במה להסיר מהתזונה: ירידה במשקל וטיפול בהשמנה בפרט כולל בתוכו הפחתה של סך הקלוריות היומית שאנו מכניסים לגופנו על מנת לייצר גרעון קלורי. הפחתה של מזון מעובד הכולל מזון מהיר, מזון עתיר סוכר או קלוריות , משקאות ממותקים או ארוחות מוכנות שנקנו מראש יסייעו לירידה במשקל וזה בגלל שרוב מזונות אלו דחוסים בדר”כ קלוריות ופחמימות או שומן בפרט ובנוסף דלים ברכיבי תזונה ומכילים כמות מינורית של סיבים תזונתיים אשר תורמים לתחושת שובע לאורך זמן ואף מווסתים את רמות האינסולין בדם. דבר המסייע לשמירה על משקל תקין לאורך זמן.   בנוסף זכרו שמזונות עתירים נתרן (בדרך כלל ניתן מזונות מעובדים) יובילו לעיתים לצבירת נוזלים שיתבטאו בעלייה במשקל ולתסכול לעיתים בהתאם.

אז החלטתם שאתם מפסיקים להתנדנד במשקל ואתם שואלים איך לעשות זאת בדרך הנכונה והמאוזנת? במידה ואתם מחליטים שמזונות אלו יופחתו מהתפריט היומי שלכם והמטבח שלכם בפרט, חשוב שתחליפו אותם במאכלים עשירים ברכיבי תזונה. בנוסף,  נסו לא לאכול בצורה מצומצמת , לעיתים כשאנו מנסים לרדת במשקל ננסה לקצץ יתר על המידה בסך הקלוריות היומית דבר עשוי להוביל לרעב מוגבר עקב כך שלא שבעתם , עייפות וחוסר אנרגיה , עצבנות ואף לעצירות.. כמו כן נסו לא להמנע ולהחליף את המזון שאתם אוכלים למזונות דיאטטיים כמו יוגורטים המכילים 0% שומן או פריכיות אורז, מוצרים שלא יתנו שובע לטווח ארוך ויגרמו לכם לעיתים לחפש את ההשלמות שלעיתים יתבטאו ברצון עז למתוק.  בשורה התחתונה – בחירת המאכלים המומלצים והערכות מראש חשובה באותה מידה כמו הפחתה של מוצרים שציינו מהתפריט.

כדאי לכם לכלול את המאכלים הבאים בתזונה:

נמאס לכם להתנדנד במשקל ואתם רוצים לרזות ולשמור על תפריט בריא ומשביע? נסו לאכול אוכל משביע שיגרום לתחושת שובע לטווח הארוך! ארוחה מאוזנת צריכה לכלול ירקות בכל וריאציה שתרצו , כגון: סלט , ירקות חתוכים, אנטיפסטי, מוקפץ ועוד. ירקות מכילים ויטמינים ומינרלים אשר מאוד חשובים לתזונה היומית ובנוסף מכילים כמות נדיבה של סיבים תזונתיים אשר מעניקים תחושת מלאות ותורמים תחושת השובע לטווח ארוך. מומלץ לשלב 5 צבעים של ירקות בתפריט היומי. הוסיפו ליד מנת חלבון שתגרום לכם לתחושת שובע לאורך זמן  מנת חלבון יכולה לכלול: מוצרי חלב, בשר, עוף, דגים ומוצרי סויה . ובנוסף הוסיפו מנת פחמימה שתסייע לתחושת השובע המיידית, ניתן לשלב בתפריט פחמימות מורכבות ומלאות כגון : קטניות, אורז, תפוח אדמה ,בורגול ועוד. חשוב לבחור אוכל שאתם נהנים ממנו ואוהבים על מנת להרגיש תחושת סיפוק ושובע לטווח ארוך.

לסיכום – אם נמאס לכם להתנדנד במשקל כך תוכלו לרזות ותשמרו על התוצאות

אנו, במרפאה לטיפול בהשמנה של ד”ר רז הגואל, כבר שמענו כמעט על הכל: החל מדיאטות ניקוי ודיטוקס ועד לאין ספור דיאטות מהירות. אך אם באמת כבר נמאס לכם להתנדנד במשקל ואתם נחושים לדעת איך לרדת במשקל ביעילות, קחו בחשבון את שתי העצות הבאות: הראשונה – שיטות קיצוניות לירידה במשקל אף פעם לא תורמות לתוצאות טובות יותר, והשנייה – אם אתם רוצים לשמור לתמיד על המשקל החדש לאחר שהפחתתם את הקילוגרמים המיותרים, בחרו בתזונה אותה תוכלו ליישם לכל החיים. זאת, כדי שלא תעלו על רכבת ההרים הבלתי נגמרת של ירידה ועלייה לסירוגין במשקל וחיפוש מתמיד אחר הדיאטה המהירה הבאה. ואם קשה לכם לבד והמשקל ממשיך לעלות, התייעצו עימנו לגבי תזונה בשיטת נון דיאט ועל טיפול בהשמנת יתר באמצעות תרופות לירידה במשקל.

זה הזמן להתחיל את הטיפול שלכם בהשמנה

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:












    [media_param]

    השארת תגובה
    envelope foter
    זה הזמן להתחיל את
    הטיפול שלכם בהשמנה
    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:












      [media_param]

      כל הזכויות שמורות למרכז הרפואי לטיפול בהשמנה – ד”ר רז 2022
      שיתוף ב facebook
      שיתוף ב linkedin
      שיתוף ב whatsapp
      שיתוף ב email
      שיתוף ב print