תרופות להרזיה מהירה

האם תרופות להרזיה מהירה הן מיתוס או מציאות?

אתם הרי שומעים סביבכם את הסיפורים של השכנים והקולגות שהצליחו להפחית במשקל בתוך כמה שבועות בעזרת תרופות להרזיה, בלי מאמץ ובלי לחוש תחושת רעב.

בטח אתם שואלים את עצמכם האם זה נכון, ובעיקר האם זה בטיחותי?

האם באמת הגיעה התרופה שחלמתם עליה ותוכל להביא אתכם למשקל בריא ומאוזן בצורה מהירה?

גם אנחנו במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז שומעים את השאלות הללו פעמים רבות, אז בואו נעשה סדר בתחום הטיפול התרופתי בהשמנה ונבין אחת ולתמיד האם תרופות להרזיה מהירה הן מיתוס או מציאות?

מהן בכלל תרופות להרזיה?

תרופות להרזיה התפתחו בעיקר בעשור האחרון כחלק מגישת טיפול בהשמנת יתר ורבות מהן הן גלגול של תרופות לטיפול בסוכרת, אשר בעקבות מחקרים התברר כי הן מצליחות להפחית במשקל בצורה משמעותית.

התרופות מבוססות ברובן על השראת תחושה של שובע ודיכוי התיאבון ולכן הן נחשבות תרופות להרזיה מהירה, כיוון שבניגוד לדיאטות רגילות הן אינן כרוכות במאבק מתמיד בפיתויים, באוכל ובתחושת רעב.

נטילת התרופות, בפיקוח רפואי, מאפשרת ויסות של מנגנוני הרעב והשובע וכך ניתן להפחית משמעותית בכמות האוכל הנצרכת ולאמץ תפריט מאוזן ובריא, בכמות קלוריות מופחתת.

מכאן בעצם נובעת האמונה כי אלו תרופות להרזיה מהירה, אבל חשוב להבין כיצד להשתמש בהן באופן בטיחותי ונכון.

תרופות להרזיה מהירה – מה זה אומר?

כאן חשוב להבין כי המונח תרופות להרזיה מהירה עלול לבלבל עם דיאטות כסאח, שבהן חיים ימים שלמים על כרוב או חסה ואמורות להוביל להרזיה מהירה.

בפועל התוצאה היא הפוכה, כי לאחר תום הדיאטה הקילוגרמים עולים בחזרה ואף יותר.

לעומת זאת טיפול תרופתי בהשמנה אמור להוביל תהליך מבוקר של הפחתה במשקל, אשר בניהול נכון מתקדם בצורה יפה ומשביעת רצון ולכן הן נחשבות תרופות להרזיה מהירה, אבל מבוקרת.

רוצים מספרים?

  • מטופלים שנטלו אוזמפיק הפחיתו יותר מ-14% ממשקל הגוף במשך שנה
  • מטופלים שנטלו סאקסנדה הפחיתו 10% בממוצע ממשקל הגוף במשך שנה
  • מטופלים שנטלו מונג'רו הפחיתו בממוצע 12.5 ק"ג במשקל בתוך 40 שבועות

מכיוון שידוע כי הפחתה של 5% בלבד ממשקל הגוף משפרת משמעותית את מצב הבריאות ומפחיתה סיכון לחלות בסוכרת ומחלות לב וכלי דם, הרי שהפחתה של 10% ויותר ממשקל הגוף בתוך מספר חודשים בהחלט יכולה להיכנס תחת ההגדרה "תרופות להרזיה מהירה".

חשוב מכך – באמצעות טיפול תרופתי בהשמנה, ניתן לבצע שינויים בהרגלי החיים באופן שיאפשר שמירה על המשקל החדש לאורך זמן.

מכיוון שתרופות ההרזיה פועלות על מנגנוני הרעב והשובע, הרי שהן מפנות את הקשב ותשומת הלב לניהול סדר היום בלי חשקים פתאומיים ופיתויים שיש להתגבר עליהם, ומאפשרות "לארגן" את התפריט הקבוע מחדש, בהתאם לעקרונות התזונה המאוזנת והבריאה.

כך, גם בסיום הטיפול התרופתי, ניתן לשמר את המשקל החדש לטווח ארוך.

רוצים עוד מיתוסים?

לאחר שראינו כי תרופות להרזיה מהירה אינן מיתוס אלא מציאות, ניתן לבדוק עוד מיתוסים הקשורים בתרופות להרזיה:

  • מספיק לקחת תרופת הרזיה ולרדת במשקל – ממש לא נכון! תרופות להרזיה חייבות להינתן תחת פיקוח רפואי, רצוי של רופא המתמחה בטיפול בהשמנה כמו ד"ר רז הגואל, ובמקביל לליווי תזונתי. למעשה, סקר של משרד הבריאות מצא כי מחצית מהמטופלים שנטלו תרופות להרזיה נשרו מהטיפול לאחר 3 חודשים, וסביר להניח שאם היו מנהלים את הטיפול בפיקוח רפואי – התוצאות היו אחרות לגמרי.
  • תרופות להרזיה מהירה גורמות לתופעות לוואי קשות – ממש לא בהכרח! תגובת הגוף לטיפול התרופתי בהשמנה היא כמובן אינדיבידואלית, אבל רופא המתמחה בהשמנה יודע לנטר את תופעות הלוואי וגם לבצע שינויים והתאמות, תוך שילובי תרופות, כדי להפחית את תופעות הלוואי. מרבית תופעות הלוואי של תרופות להרזיה מהירה קשורות במערכת העיכול וחולפות מאליהן.
  • תרופות להרזיה מגיעות רק בזריקות – לא נכון. אמנם זריקות ההרזיה הידועות קיבלו יחסי ציבור מרשימים בשל יעילותן, אבל תרופות להרזיה מגיעות גם בכדורים, כמו התרופה רזין, שאותה נוטלים פעם ביום והיא מגבירה את תחושת השובע ומדכאת תיאבון.
  • תרופות להרזיה חוסכות את הצורך בדיאטה – נכון חלקית. אצלנו במרכז הרפואי ד"ר רז דוגלים בשיטת נון דיאט, אשר משלימה ונתמכת ע"י הטיפול התרופתי. במסגרת הגישה אנחנו מעניקים למטופל את הכלים והאפשרות להיותקשוב לצרכיו, רצונותיו והעדפותיו, ולחזור להתנהלות על פי מנגנון הרעב והשובע הפנימי שלו. אתם ודאי מכירים את המיתוס לפיו תינוקות נולדים עם מנגנון שובע תקין, שנהרס עם הרגלי חיים לא נכונים, האכלה בשיטת "האווירון" וריבוי מזון מפתה ומעובד. אז הפעם המיתוס הזה נכון – והתרופות להרזיה מצליחות לסייע לנו לאזן בחזרה את מנגנוני הרעב והשובע, בלי איסור לאכול מאכלים אהובים ובלי מאמצים אדירים בכל רגע נתון.
  • לאחר שמסיימים את הטיפול התרופתי בהשמנה חוזרים בחזרה במשקל – בכלל לא, תלוי בכם! אנחנו מקפידים על ליווי יד ביד הכולל פיקוח רפואי והדרכה תזונתית, אשר מסייעת למטופלים גם בתקופה שלאחר הטיפול, לנהל אורח חיים בריא ומאוזן עם שינוי הרגלי חיים מזיקים.

גם אני רוצה תרופות להרזיה מהירה

אז רגע, קודם כל צריך לבדוק שאתם עומדים בתנאים לקבלת תרופות להרזיה.

בישראל ניתנות התרופות האלו לאנשים עם BMI מעל 30 או BMI מעל 27 עם גורם סיכון הקשור בהשמנת יתר.

חשוב מאד לקבל את התרופות כחלק מתוכנית טיפול מסודרת, לטובת הרזיה מהירה אבל בטיחותית ומבוקרת.

במרכז הרפואי ד"ר רז תעברו אבחון רפואי מסודר ולאחר מכן תיקבע לכם תוכנית טיפול אישית, שתנוהל ע"י ד"ר רז, רופא בעל ניסיון של שנים רבות בטיפול בהשמנה, ותכלול גם ליווי תזונתי ואישי.

על התהליך כולו תוכלו לפקח באמצעות אפליקציה ייעודית של המרכז, ולבדוק בכל יום כמה התקדמתם בהפחתת המשקל.

אז תרופות להרזיה מהירה הן לא מיתוס אבל חשוב מאד לדעת כיצד לקחת אותן ואיך לנהל את הטיפול בצורה בטוחה ויעילה.

שאלות ותשובות - תרופות להרזיה מהירה

השארת תגובה